آفتاب

رییس کمیسیون اروپا: نباید در سیاست پذیرش آوارگان تغییر ایجاد کنیم

رییس کمیسیون اروپا: نباید در سیاست پذیرش آوارگان تغییر ایجاد کنیم

رییس کمیسیون اروپا گفت، کشورهای عضو نباید درپی حملات اخیر در پاریس نسبت به آوارگان واکنش نشان دهند چون مهاجمان مجرم بودند نه پناهجو.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از حملات روز جمعه در پاریس که 130 کشته برجای گذاشت، مقام های ارشد در لهستان و اسلوواکی آب پاکی را روی دست اتحادیه اروپا ریخته و اعلام کردند که خشونت‌های اخیر نگرانی‌های اروپایی‌ها را درباره پذیرش آوارگان بیشتر جلوه می کند.

ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست گروه 20 در ترکیه گفت: ما نباید گروههای مختلف افرادی را که به اروپا می آیند همانند یکدیگر بدانیم. فرد یا افرادی که در حملات پاریس دست داشتند، مجرم هستند نه آواره و نه حتی پناهجو.

وی ادامه داد: من می‌خواهم مردم و دولت‌های اروپایی را به این مساله دعوت کنم که تغییری در دستورکار مربوط به مهاجرت ایجاد نکنند. به انها یادآور می شوم که درباره این مساله بسیار جدی عمل کنند و حملات اخیر در پاریس را به تمام آواره‌ها تعمیم ندهند.

وزیر امور اروپایی لهستان روز شنبه اعلام کرد که دولت جدید ورشو با تعهدات دولت قبلی مبنی بر پذیرش آوارگان موافق نیست و حالا با اتفاقات رخ داده در پاریس نیز ما هیچ مسئولیت سیاسی برای اجرای این تعهد نداریم.

یونکر اما براین باور است که نباید هیچ تغییری در روند استقرار و اسکان 160 هزار آواره در سراسر اروپا رخ دهد. وی ادامه داد: من اختلاف نظرهایی را شاهد هستم اما ضرورتی در ایجاد این تغییرات در رویکرد قبلی نمی‌بینم.

رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در جریان کنفرانسی مشترک با دونالد تاسک، رییس شورای اروپایی پیش نشست گروه 20 در آنتالیا در ترکیه گفت:‌ هیچ نیازی نیست تا درباره سیاست‌های کلی اسکان و استقرار آوارگان در سراسر اروپا تجدیدنظر کرد.

انتهای پیام

کد N1031026

وبگردی