آفتاب

سفر رئیس ارتش پاکستان به آمریکا

سفر رئیس ارتش پاکستان به آمریکا

سفر رئیس ارتش پاکستان به آمریکا در حالی آغاز شده که تحلیلگران معتقدند وی بر مسائل امنیتی مورد نظر اسلام‌آباد و واشنگتن در این منطقه و نیز تعادل قدرت مدنی-نظامی در پاکستان تاکید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر 15 تا 20 نوامبر ژنرال راحیل شریف، رئیس ارتش پاکستان چندین هفته پس از سفر نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به آمریکا و دیدار با باراک اوباما در کاخ سفید انجام می‌شود. احتمالا ژنرال شریف بار دیگر درباره همان مسائل مورد بحث رهبران آمریکا و پاکستان صحبت خواهد کرد که از جمله شامل مذاکرات صلح افغانستان و جاه‌طلبی هسته‌ای پاکستان می‌شود.

تحلیلگران معتقدند که نفوذ راحیل شریف بر دو موضوع فوق موجب شده تا وی میانجی اصلی دستورکار منطقه‌ای واشنگتن باشد؛ نقشی فراتر از یک رهبر مدنی. طلعت مسعود، تحلیلگر امنیتی و دفاعی پاکستان می‌گوید: آمریکایی‌ها می‌دانند که قدرت دست کیست.

زاهد حسین، از کارشناسان پایگاه خبری نیشن می‌گوید، با این حال این سفر ممکن است اهداف زیرکانه‌تری داشته باشد و ژنرال راحیل شریف تلاش کند تا درخواست‌های واشنگتن را خصوصا درباره افغانستان متعادل کند.

انتهای پیام

کد N1031012

وبگردی