آفتاب

برگزاری نخستین همایش شتابگرهای لیزری در سازمان انرژی اتمی

برگزاری نخستین همایش شتابگرهای لیزری در سازمان انرژی اتمی

هم‌زمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، نخستین همایش شتابگرهای لیزری به همت پژوهشکده لیزر و اپتیک و با همکاری پژوهشکده فیزیک و شتابگرها روز سه‌شنبه 19 آبان در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محققین و پژوهشگرانی از دانشگاه‌های مختلف کشور در این همایش در 7 محور لیزرهای فراکوتاه، شتابگرهای لیزری الکترون، پرتون، گازی و حالت جامد، میدان‌های دنباله­ای پلاسما و همچنین شتابگرهای رایج به ایراد سخنرانی پرداختند که با استقبال و پرسش‌های حاضرین در مورد مباحث سخنرانی‌ها مواجه گردید.

در حاشیه این همایش از سه دهه خدمت صادقانه دو پیشکسوت سازمان انرژی اتمی در حوزه لیزر و شتابگرها با حضور دکتر محمد قنادی، قائم مقام سازمان و با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

قائم مقام سازمان در تجلیل از دو استاد گرانقدر با اشاره به افتخار جامعه علمی کشور به وی اظهار داشت: این عزیزان با تربیت تعداد زیادی دانشجو آنچه فراگرفته‌اند را به دیگران انتقال داده­‌اند.

دکتر قنادی در ادامه افزود: احترام به پیشکسوتان(علمی) در دین اسلام با این حدیث معروف امام علی (ع) که فرمودند: هرکس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود کرده است، دارای اهمیت بسیار زیادی است و بنده افتخار می‌کنم که همچنان می‌توانیم در خدمت این دو بزرگ مرد باشیم.

انتهای پیام

کد N1030963

وبگردی