آفتاب

رونمایی از پژوهش نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد

رونمایی از پژوهش نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس مازندران گفت: نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد در بابل و ساری بررسی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، عبدالله ملکی امروز گفت: در ششم مهر 59 یگان زرهی عراق از سوسنگرد عبور کرد و شهید علی غیور نقش مهمی در عقب‌نشینی دشمن داشت.

وی افزود: نیروهای مازندران در سوسنگرد مانند شهید بهرامی خط واحدی نداشته و به صورت پراکنده در آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند و مازندران در بازساری سوسنگرد زمانی که خود درگیر جنگ جنگل بود نقش ویژه‌ای داشت.آن زمان آیت‌الله روحانی از امام(ره) خواست بازسازی سوسنگرد را به مازندران بسپارد که با موافقت امام مردم مازندران نزدیک به 300 میلیون تومان که به نرخ امروز نزدیک به 130 میلیاردتومان می‌شود، هزینه کردند.

وی افزود: بازسازی سوسنگرد توسط مازندران از سال 60 آغاز شد و تا سال 61 ادامه داشت.

وی با بیان اینکه مهمترین درس از آزاد سازی سوسنگرد را داشتن ایمان، اطاعت از ولی فقیه و وحدت است، بیان کرد: وحدت بین نیروها در سربازان شهید چمران و همه نیروها کاملا مشهود بود.

وی ادامه داد: به مناسبت سالروز آزاد سازی سوسنگرد برنامه آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد سه‌شنبه در آمفی تئاتر شورای اسلامی شهرستان بابل برگزار می‌شود.

وی برگزاری نشست هم‌اندیشی نقش بانوان در بازسازی سوسنگرد در روز سه‌شنبه در سالن همایش استانداری با حضور استاندار، یادبود آیت‌الله روحانی در مدرسه صدر بابل، برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد در حرم شهدای گمنام ساری، دیدار با خانواده‌های برخی از شهدای سوسنگرد، رونمایی از پژوهش نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد، پخش موسیقی به مناسبت آزادسازی سوسنگرد از صدا و سیما پخش و... را از برنامه‌های این اداره کل در سالروز حماسه سوسنگرد عنوان کرد.

انتهای پیام

کد N1030959

وبگردی