آفتاب

لهستان از آواره‌های سوری‌ خواست ارتش تشکیل دهند

لهستان از آواره‌های سوری‌ خواست ارتش تشکیل دهند

وزیر امور خارجه جدید لهستان تاکید کرد: صدها هزار آواره سوری که به اروپا هجوم آورده‌اند می‌توانند برای تشکیل یک ارتش آموزش دیده و برای آزادسازی سرزمین‌شان بازگردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتولد واشیکوفسکی، وزیر امور خارجه جدید لهستان گفت: آوارگان می‌توانند به جای نشستن در کافه‌های برلین و دیگر شهرهای اروپایی از این راه درآمد خوبی داشته باشند.

وی افزود: صدها هزار آواره سوری اخیراً به اروپا آمده‌اند. ما می‌توانیم به آنها کمک کنیم تا یک ارتش تشکیل دهند. ده‌ها هزار مرد جوان از قایق‌های خود در حالی که آی‌پد به دست داشتند پیاده شده و به جای درخواست آب یا غذا پرسیده‌اند که کجا می‌توانند تلفن‌های خود را شارژ کنند.

وزیر امور خارجه لهستان که از امروز (دوشنبه) زمام امور کشور را به دست می‌گیرد، ادامه داد: این آوارگان می‌توانند برای آزادسازی کشورشان با کمک ما به جنگ با داعش بازگردند. من در تلاشم تا از اعزام سربازانمان به سوریه در حالی که صدها هزار سوری مشغول نوشیدن قهوه در آلمان یا دیگر شهرهای اروپایی هستند، اجتناب کنم.

آلمان باید در چند روز آتی تاریخی را برای اعلام یک سیاست درهای باز برای آوارگان سوری‌ای که از درگیری‌های خونین در کشورشان فرار می‌کنند تعیین کند و به آنها حفاظت اولیه را ارائه کند.

در همین حال کونراد شیمانسکی، وزیر امور اروپای لهستان گفت: به دنبال حملات تروریستی پاریس که در آن 129 تن کشته شدند ورشو دیگر برنامه اتحادیه اروپا برای تقسیم آوارگان در بین تمامی کشورهای اروپایی را به عنوان یک احتمال سیاسی بررسی نمی‌کند.

پس از آنکه مقامات گفتند، در صحنه یکی از این حملات تروریستی یک پاسپورت سوری متعلق به یکی از پناهجویان را پیدا کرده‌اند، این برنامه مورد انتقادهای بیشتری قرار گرفته است.

انتهای پیام

کد N1030879

وبگردی