آفتاب

مخالفان داخلی سوریه درصدد برگزاری کنفرانسی در قاهره هستند

مخالفان داخلی سوریه درصدد برگزاری کنفرانسی در قاهره هستند

یک عضو "هیات هماهنگی ملی برای گروه‌های تغییر دموکراتیک در سوریه" از مذاکرات این هیات در روسیه درباره برگزاری کنفرانس آتی مخالفان سوریه در قاهره و آمادگی برای کنفرانس ژنو 3 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد الحجازی، عضو "هیات هماهنگی ملی برای گروه‌های تغییر دموکراتیک در سوریه" (هیئة التنسیق الوطنیة) که از مخالفان داخل سوریه است در گفت‌وگو با روزنامه الیوم السابع مصر، اعلام کرد: هیاتی از این گروه هفته گذشته در روسیه با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرده و به گفت‌وگو درباره تحولات سوریه پرداخته است. همچنین در این دیدار افق‌های سازش سیاسی و دیپلماتیک بحران سوریه بررسی شد.

حجازی افزود: در این دیدار درباره برگزاری کنفرانس مخالفان سوریه در قاهره به منظور آمادگی هیات مخالفان برای حضور در کنفرانس ژنو 3 گفت‌وگو شد.

این عضو هیئة التنسیق الوطنیة اظهار داشت: از تمامی گروه‌های مخالفان سوریه برای شرکت در این کنفرانس دعوت خواهد شد و از جمله جناح‌های سیاسی اصلی که در این کنفرانس شرکت خواهند کرد می‌توان به این گروه، جبهه تغییر و آزادی از مخالفان داخلی و کمیته قاهره که حاصل کنفرانس قاهره 2 است، اشاره کرد.

حجازی تاکید کرد: قاهره بهترین مذاکره کننده برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه است.

از سوی دیگر، بوگدانف از دیدار گروهی از دیپلمات‌های روسی با نمایندگان مخالفان سوریه در خارج این کشور در حاشیه نشست روز شنبه وین خبر داد.

وی همچنین آمادگی کشورش را برای راه اندازی یک مرکز اطلاعاتی مشترک با مصر برای تبادل اطلاعات در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1030829

وبگردی