آفتاب
رویترز خبر داد؛

آمریکا محموله تسلیحاتی خود را از راه زمین به معارضین سوری رساند

آمریکا محموله تسلیحاتی خود را از راه زمین به معارضین سوری رساند

آمریکایی ها محموله تسلیحاتی جدیدی را برای معارضین سوری ارسال کرده اند اما این بار تغییری که در رویکرد آنها دیده می شود استفاده از راه های زمینی برای انتقال مهمات به داخل خاک سوریه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» از اقدام آمریکا به ارسال محموله جدیدی از مهمات به معارضین سوری خبر داد که ادعا می شود در جنگ علیه گروه تروریستی داعش شرکت دارند.

این دومین باری است که آمریکا به طور علنی سلاح در اختیار معارضین سوری قرار می دهد که شامل ۱۰ تا ۱۲ گروه می شوند و تعداد آنها به ۵۰۰۰ نفر می رسد.

البته این بار آمریکا با تغییر در رویکرد خود، محموله جدید را که عملیات تحویل آن در روز شنبه به پایان رسید، از طریق زمینی به دست معارضین سوری رساند.

معلوم نیست که چه کسانی مسؤولیت این اقدام را بر عهده داشته اند اما ادعا می شود که نیروی زمینی آمریکا در جریان انتقال محموله به داخل خاک سوریه، نقشی نداشته اند.

نخستین محموله مهمات آمریکایی در تاریخ ۱۱ اکتبر سال میلادی جاری (۲۰۱۵) از طریق هوایی به دست معارضین رسید.

ادعا می شود که انتقال محموله جدید از راه زمینی برای کاهش خطر ناشی از افتادن مهمات به دست گروه های غیرهدف اتخاذ شده است.

از جمله مسائل مورد اختلاف در ارسال محموله از طریق هوایی، احتمال رسیدن آن به شاخه نظامی اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه بود که با حمایت واشنگتن و در عین حال دشمنی دولت آنکارا مواجه هستند. به همین دلیل آمریکا می گوید که کمک تسلیحاتی را از آنها دریغ داشته و تنها از طریق حملات هوایی از ایشان پشتیبانی می کند.

کد N1030709

وبگردی