آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد؛

هبه کتاب از سوی شهروندان تهرانی/ فردا دیدار اهالی نشر با وزیر کار

هبه کتاب از سوی شهروندان تهرانی/ فردا دیدار اهالی نشر با وزیر کار

دبیر شورای سیاستگذاری بیست و سومین دوره هفته کتاب گفت: جلسه هم‌اندیشی اصحاب نشر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف طرح مشکلات آنها در این حوزه فردا (سه‌شنبه ۲۶ آبان) برگزار می‌شود.

برزین ضرغامی دبیر شورای سیاستگذاری بیست و سومین دوره هفته کتاب و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: امسال با هماهنگی‌های جداگانه‌ای که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان زیباسازی شهر تهران و هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای شکل‌گیری اتفاقاتی مثبت حول محور کتاب در استان و به ویژه شهر تهران صورت گرفته است، ستاد فعالیت‌های هفته کتاب در این استان تشکیل شد.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که به تصویب این ستاد رسید، طرح هبه کتاب است که در این طرح پس از انتشار فراخوان، کتاب‌هایی که در منازل مردم هست و از سوی اعضای خانواده هم مطالعه شده‌اند، برای مطالعه سایر شهروندان در اختیار این ستاد قرار گیرد تا با مکانیسمی مشخص میان علاقه‌مندان توزیع شود. ضمن اینکه به کسانی که در این زمینه همکاری و مشارکت خواهند کرد، امتیازات ویژه‌ای از جمله عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های عمومی زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، تعلق خواهد گرفت.

دبیر شورای سیاستگذاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران، کتابخانه‌های عمومی و همچنین فضاهای فرهنگی در اختیار شهرداری تهران را پایگاه‌های دریافت کتاب‌ها برای اجرای طرح هبه کتاب اعلام و تاکید کرد: متولی فعالیت‌های هفته کتاب در شهر تهران، معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است و دریافت کتاب‌ها با هماهنگی این نهاد صورت می‌گیرد.

ضرغامی از برگزاری جشن‌های امضای کتاب با حضور جمع زیادی از نویسندگان در فضاهای فرهنگی شهر تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رصد وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان تهران در یک سال گذشته، کتابخوانان برتر استان در هفته جاری، انتخاب، معرفی و طی مراسمی تقدیر شوند.

وی همچنین با اشاره به فراهم شدن مقدمات تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از یک طرف و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و برخی دیگر از انجمن‌های فعال حوزه نشر و نویسندگی، از برگزاری چند نمایشگاه کتاب با همکاری ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت، و نیز اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، در چند کارخانه پایتخت در هفته کتاب امسال خبر داد.

به گفته دبیر شورای سیاستگذاری بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، جلسه هم‌اندیشی اصحاب نشر با علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف طرح مشکلات اهالی نشر و کتاب با وزیر کار در حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه زیرمجموعه وی نیز از سوی ستاد یادشده، سه‌شنبه شب (۲۶ آبان) در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در همین برنامه و با همکاری انتشارات علمی، فرهنگی و در قالب جایزه‌ای به نام «دهخدا» از مولفین برتر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور، تجلیل شود.

کد N1030650

وبگردی