آفتاب

یورش پلیس کره جنوبی به دفاتر یک گروه مسیحی به اتهام جاسوسی

یورش پلیس کره جنوبی به دفاتر یک گروه مسیحی به اتهام جاسوسی

آژانس جاسوسی سئول به دفاتر یک سازمان مسیحی به اتهام جاسوسی و نقض قانون امنیت ملی ضد پیونگ یانگ یورش برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، نیروهای سرویس جاسوسی و ماموران اجرای قانون کره جنوبی وارد دفاتر گروهی به نام "پاسبانان اقدام صلح مسیحی" شدند و بازرسی‌های گسترده‌ای را در محل اقامت دو پیشوای روحانی به نامهای چو جائه-بونگ و کیم سونگ یون انجام دادند. سپس پلیس حکم بازداشت کیم را صادر کرد.

هم چنین پلیس اعلام کرد که آنها شواهدی به دست آورده‌اند مبنی بر اینکه این دو فرد با آژانس‌های کره شمالی در ارتباط بودند و حتی کیم در طول سفرش به چین در بیستم ماه آوریل با جاسوسان وابسته به دفتر 225 حزب کارگران پیونگ یانگ در ارتباط بوده است.

در این سفر وی تعلیماتی درباره سازمانهای زیرزمینی دریافت کرده و هم چنین در سفرش به مالزی به صورت محرمانه با آژانسهای کره شمالی ملاقات داشته است.

این سازمان مسیحی در ماه اوت پس از برگزاری کنفرانس خبری برای یک فراری کره شمالی و اظهارات وی مبنی بر تمایل به بازگشت به کشورش مورد توجه عموم قرار گرفت.

وی در این کنفرانس خبری گفته بود، توسط آژانس‌های کره جنوبی در چین فریب خورده است.

هم چنین اعضای این سازمان پس از یورش پلیس به ساختمان محل فعالیتشان، در محوطه بیرونی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند و این اقدام پلیس را محکوم کردند.

در واقع این اقدام پلیس در راستای تلاش رییس جمهور کره جنوبی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی و جلوگیری از بازگشت کیم ریون-هوئی مامور سابق اطلاعاتی کره شمالی انجام شده است.

انتهای پیام

کد N1030412

وبگردی