آفتاب

کمیسیون امنیت ملی جنایات داعش در لبنان و فرانسه را محکوم کرد

کمیسیون امنیت ملی جنایات داعش در لبنان و فرانسه را محکوم کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محکومیت جنایات داعش در لبنان و فرانسه در جلسه عصر امروز(یکشنبه) این کمیسیون گفت که غرب مرتکب خطای راهبردی درباره حمایت از داعش شده است.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در جلسه امروز، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جنایات داعش در لبنان و فرانسه را محکوم کردند و رئیس کمیسیون نیز طی تماسی با همتای فرانسوی خود ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه اعلام کرد آنچه در فرانسه اتفاق افتاد محصول حمایت کشورهای غربی و فرانسه از داعش و فقدان تحلیل عمیق از پدیده داعش در غرب است.

وی افزود: از دید کمیسیون امنیت ملی تحولات فرانسه نشان داد غرب و فرانسه مرتکب خطای راهبردی در حمایت داعش شده‌اند.

به گفته وی، در جلسه امروز این کمیسیون لایحه موافقت‌نامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین‌ دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رای گیری درباره آن برای بحث بیشتر پیرامون این موضوع به جلسه بعد موکول شد. این اولین خط مرز دریایی بین ایران و همسایگان جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از حضور آیت الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت:‌ ایشان با تحلیل پیرامون شرایط فعلی جهان اسلام، وحدت را ضرورت استراتژیک و حیاتی جهان اسلامی در شرایط فعلی قلمداد کرد و با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فعالیت موثرتر این مجمع را منوط به تقویت بودجه این نهاد دانست.

شفیعی در پایان با اشاره به حضور منوچهر متکی وزیر اسبق امورخارجه که آیت الله اراکی را در این جلسه همراهی می‌کرد، افزود: آقای متکی نیز تحلیلی از شرایط فعلی جهان اسلام داشت و معتقد بود که دشمن امروز در صدد ایجاد مرزهای خونین بین مذاهب در دنیای اسلام است و آنچه در سوریه، عراق و یمن اتفاق می‌افتد نمونه‌ای از این وضعیت محسوب می‌شود. از این رو ترویج گفتمان فرهنگی در دنیای اسلام که بخشی از وظایف مجمع تقریب مذاهب است می‌تواند برای ایجاد مرزهای صلح،‌ دوستی و برادری موثر واقع شود.

انتهای پیام

کد N1030245

وبگردی