آفتاب
به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد اعلام استقلال فلسطین؛

عریقات: وقت آن رسیده که استقلال فلسطین در واقعیت تجلی یابد

عریقات: وقت آن رسیده که استقلال فلسطین در واقعیت تجلی یابد

سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد: وقت آن رسیده حق تعیین سرنوشت، آزادی و استقلال کشور فلسطین به عنوان حقی سیاسی و قانونی با به رسمیت شناخته شدن این کشور از سوی جهان محقق شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای مطبوعاتی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد اعلام استقلال فلسطین گفت: اعلام استقلال فلسطین پایه‌ای برای مرحله جدید تحقق حقوق فلسطینیان و تایید حق آنان در تعیین سرنوشت خود، آزادی، استقلال و برپایی کشورشان است. اکنون وقت عملی کردن این استقلال و به منصه ظهور رساندن آن فرا رسیده است.

عریقات افزود: با وجود افزایش درگیری‌ها، 137 کشور جهان کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و فلسطین در سال 2012 به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل تعیین شد و در سال 2014 به منشورها و معاهده‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری بین‌المللی پیوست.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان ساف ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به روش یاسر عرفات رهبر فقید تشکیلات که به دست دشمنان ترور شد عمل می‌کند گرچه عرفات ترور شد اما نتوانست در ذهن‌ها و افکار مردم نفوذ کند و هویت خود را در این سرزمین پیاده سازد.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین به تلاش‌های خود برای هماهنگی اقدامات سیاسی ‌دیپلماتیک و مردمی برای اجرای حاکمیت ملی و استقلال فلسطین ادامه می‌دهد.

عریقات در این بیانیه به سیاست‌ها و اقدامات جنایتکارانه مستمر رژیم صهیونیستی پرداخت و نسبت به پاسخ جامعه جهانی به این اقدامات ابراز ناامیدی کرد.

امروز (یکشنبه) مصادف با بیست و هفتمین سالگرد اعلام استقلال فلسطین است. در سال 1988 در چنین روزی عرفات در شورای ملی فلسطین که در الجزایر برگزار شد، استقلال فلسطین را اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N1030169

وبگردی