آفتاب

تاکید سفیر ایران در هند بر گسترش روابط دو کشور

تاکید سفیر ایران در هند بر گسترش روابط دو کشور

سفیر ایران در هند گفت: گسترش روابط میان دو کشور کلید توسعه منطقه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه اکونومیک تایمز، غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند در سخنرانی در نشست افتتاحیه مجمع اقتصادی متحد در ایالت تامیل نادوی هند گفت که گسترش روابط دهلی‌نو و تهران می‌تواند بهترین کمک به توسعه منطقه باشد.

انصاری، هند را کشوری مهم در منطقه خواند که ایران قصد دارد در دوره پس از تحریم‌ها روابطش را با آن گسترش دهد.

سفیر ایران در هند هم‌چنین تاکید کرد: اکنون فرصتی عالی برای دو کشور به‌وجود آمده است تا روابط خود را گسترش دهند.

او افزود: به طور قطع این روابط دو جانبه و رو به افزایش می‌تواند بهترین کمک به امنیت و توسعه منطقه باشد. همسایگان ما و کشورهای منطقه در برهه دشوار تحریم‌ها بهترین سرمایه‌های ما بودند. اکنون تمرکز ایران در دوره پس از تحریم بر همکاری با همسایگان و کشورهایی خواهد بود که در دوره دشوار گذشته دوستان ما بودند.

این دیپلمات ایرانی، هند را در فهرست این کشورها خواند و با اعلام قصد ایران برای سرمایه گذاری در زمینه نفت و گاز، کودهای شیمیایی و محصولات پتروشیمی در هند گفت: ایران می‌تواند در خصوص فراهم کردن دسترسی دهلی‌نو به کشورهای دیگر مفید باشد.

انصاری خاطرنشان کرد: در خصوص مساله حمل و نقل که موجب نزدیک شدن کشورها می‌شود، ایران بهترین دسترسی به آسیای مرکزی، روسیه و اروپا را برای هند فراهم می‌کند.

وی در ادامه از قصد ایران برای دستیابی به توافق مشارکت با هند در خصوص معادن، مواد معدنی و محصولات کشاورزی خبر داد.

سفیر ایران در هند به روابط کشورمان با ایالت تامیل نادو اشاره کرد و گفت: این ایالت سال 1965 از سرمایه‌گذاری ایران در زمینه نفت در شرکت پالایشگاهی مدرس که اکنون شرکت نفت چنای نامیده می‌شود برخوردار شد. تهران می‌خواهد روابط خود را با تامیل نادو و سایر نقاط هند گسترش دهد.

انتهای پیام

کد N1029852

وبگردی