آفتاب

انتقاد یک نماینده مجلس از صدا و سیما

انتقاد یک نماینده مجلس از صدا و سیما

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد برخی نهادها و وزارت‌خانه‌ها در خصوص رسیدگی به حوزه انتخابیه‌ی خود انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حمید رضا پشنگ در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: توافق برجام را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت تبریک گفته و امیدواریم در اجرا با اقداماتی موثر از اقتدار ملی دفاع شود.

وی همچنین ضمن محکومیت عملیات‌های تروریستی اخیر افزود: ما خواهان اتحاد و انسجام در جهان هستیم.

نماینده مردم خاش در مجلس همچنین خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس اظهار کرد:‌ در آستانه برنامه‌ی ششم توسعه قرار داریم و استان سیستان و بلوچستان یکی از استانهای توسعه نیافته می‌باشد که از همه شاخص‌ها عقب است و در گزارشی که امروز توسط قائم مقام وزیر کشور ارائه شد دیدیم پنج دهه شاخص بیکاری در این استان بالای 25 درصد تا 30 درصد بوده است و 70 درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر هستند که باید به این مساله توجه شود.

پشنگ همچنین وضعیت آموزش و پرورش را اسف بار توصیف کرد و افزود:‌ تنها راه برون رفت از این مهم این است که از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را برای استان سیستان و بلوچستان و رهایی از فقر و بیکاری تحصیل‌کردگان داشته باشیم که این موضوع مقدور نیست؛ مگر با همکاری مثلث دولت مجلس و شورای عالی امنیت ملی که ان شاء الله با برنامه ریزی حکم حکومتی را دریافت کرده و تسهیلات لازم را برای استان سیستان و بلوچستان در نظر بگیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه خاطر نشان کرد:‌ ستاد بحران در سیستان و بلوچستان عملکرد ضعیفی دارد و من متاسفم که صدا و سیما که رسانه‌ای ملی است به شکل میلی عمل می‌کند و از سیل این استان هیچ تصویری از مشکلات مردم نشان نداد.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد برخی نیروهای امنیتی و انتظامی در استان سیستان و بلوچستان گفت که این اقدامات باعث نارضایتی مردم شده و از وزیر کشور می‌خواهم دستور اکید دهند تا اقداماتی در راستای آموزش این نیروها انجام گیرد تا آرامش و امنیت به شهرهای ما بازگردد.

پشنگ در تذکری به وزیر اقتصاد بیان کرد:‌ مالیات‌های کمرشکن از مردم و مراکز تولیدی و اصناف مختلف باعث شده بسیاری از این مراکز ورشکسته شوند که باید به این نکته توجه شود.

نماینده مردم خاش در پایان به مشکلات دیگری از حوزه انتخابیه خود اشاره و رسیدگی به آنها را از مردم مسئولین اجرایی خواستار شد.

انتهای پیام

کد N1029802

وبگردی