آفتاب
رئیس اداره فروش خارجی موسسه رازی خبر داد

مذاکره با کشورهای همسایه برای صادرات واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک

مذاکره با کشورهای همسایه برای صادرات واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک

رئیس اداره فروش خارجی موسسه تحقیقات واکسن‌ و سرم‌سازی رازی با اشاره به اقدامات اولیه این موسسه برای شناسایی بازارهای هدف در حوزه صادرات از شناسایی و مذاکره جدی با برخی کشورهای همسایه برای صادرات واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، قاسم مقصودی‌نژاد با اشاره به قدمت بیش از 90 ساله موسسه تحقیقات واکسن‌ و سرم‌سازی رازی در تولید داخلی واکسن‌های مصرف انسانی، دام و طیور و آبزیان، یکی از اهداف این موسسه را حضور فعال‌تر در بخش صادرات اعلام کرد و گفت: با توجه به رویکرد مدیریت موسسه رازی در حوزه صادرات، از ابتدای سال 94 با هدف شناسایی بازارهای منطقه، تعاملات و رایزنی‌هایی را با کشورهایی که به نظر می‌رسد بازار خوبی برای صادرات واکسن‌ها و سایر فرآورده‌های بیولوژیک این موسسه باشند، آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تا کنون گفت‌وگوهای بسیار خوبی با کشورهای عربی و کشورهای خاورمیانه صورت گرفته و به تازگی طی ملاقات با وزیر کشاورزی کشور عراق مقرر شد انتقال تکنولوژی و صادرات برخی واکسن‌های دام و طیور در قالب برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت با این کشور همسایه به اجرا درآید.

مقصودی‌نژاد با بیان این‌که هدف‌گذاری امسال موسسه رازی در بخش صادرات، شناسایی بازار کشورهای همسایه است، یادآور شد: در این مدت با کشور ازبکستان نیز وارد مذاکره شده و نمونه‌هایی از واکسن‌های تولیدی موسسه رازی را به این کشور فرستادیم که امیدواریم به امضای قرارداد منجر شود.

رئیس اداره فروش خارجی موسسه رازی همچنین از درخواست کشورهای آذربایجان و قرقیزستان برای صادرات واکسن‌های دامی موسسه رازی از جمله واکسن بروسلوز خبر داد.

وی با تاکید بر این‌که شناسایی بازارهای هدف، فرایندی زمانبر است، صادرات هزار و 500 آمپول سرم‌های درمانی به کشور عراق را به عنوان گام نخست موسسه رازی در حوزه صادرات نام برد و خبر داد که این کشور برای سال 2016 نیز صادرات این سرم‌ها را درخواست کرده است.

مقصودی‌نژاد استقبال کشورهای اطراف برای صادرات واکسن و سایر فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی را چشمگیر دانست و از بازار مناسب کشور ترکیه و علاقه‌مندی ترک‌ها برای صادرات واکسن‌های طیور موسسه رازی به این کشور خبر داد.

انتهای پیام

کد N1029774

وبگردی