آفتاب

مصر از روسیه درباره تعلیق پروازها توضیح خواست

مصر از روسیه درباره تعلیق پروازها توضیح خواست

مسئولان هواپیمایی مصر و روسیه در نشستی در قاهره به بررسی تصمیم اخیر مسکو برای تعلیق پروازها میان دو کشور پرداختند. درجریان این نشست مصر از طرف روسی خواست دلیل و مدت زمان این تعلیق را مشخص کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العربیه، مقامات فرودگاه بین المللی "دوموده دوو" از روز شنبه تمامی پروازها از مصر به روسیه را ممنوع کردند.

این اقدام روسیه پس از آن صورت گرفت که اخیرا یک هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر سقوط کرد و تمامی سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

درهمین راستا، حسام کمال، وزیر هواپیمایی مصر اعلام کرد تا زمانی‌ که روسیه موعد مشخصی را برای ازسرگیری پروازها تعیین نکرده، دولت قاهره نیز پروازهای خود به مسکو را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آورد.

کمال ادامه داد: عصر روز شنبه در مصر نشستی با حضور محمود الزناتی، رئیس هواپیمایی مصر، نمایندگانی از وزارت خارجه، وزارت کشور، نمایندگانی از بخش امنیتی فرودگاه قاهره وهمچنین نمایندگانی از سفارت روسیه برای بررسی تصمیم اخیر مسکو در تعلیق پروازها میان دو کشور برگزار شد.

در این نشست دو طرف به تبادل نظر درباره اقدامات امنیتی پرداختند که در مورد هواپیماهای روسی که از فرودگاه‌های مصر بلند می‌شوند، اتخاذ شده است.

همچنین در نشست مذکور تصمیم اخیر روسیه برای تعلیق پرواز هواپیماها از مصر به مسکو مورد بررسی قرار گرفت و مقامات دولت قاهره از طرف روسی خواستند دلایل خود را برای این تصمیم ارائه کرده و مدت زمان تعلیق این پروازها را تعیین کنند.

مسئولان روسی حاضر در این نشست اعلام کردند که در حال حاضر مسئولان هواپیمایی این کشور در حال بررسی وضعیت منطقه هستند و در اسرع وقت به این سوالات پاسخ خواهند داد.

حسام کمال نیز در پاسخ به مقامات روسی با تاکید بر اینکه مصر این موضعگیری دولت روسیه و نیز اقدامات احتیاطی ویژه‌ای که مسکو با توجه به شرایط فعلی جهان و همزمان با افزایش خطرات تروریستی اتخاذ کرده را درک می‌کند،‌ اظهار داشت: ما از هرگونه کمکی به دولت روسیه و شرکت‌های هواپیمایی آن که خواستار افزایش تدابیر امنیتی هستند، دریغ نمی‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1029749

وبگردی