آفتاب

پیرموذن: انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ‌ها است

پیرموذن: انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ‌ها است

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با تأکید بر اینکه انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ‌ها،‌ نفی تبعیض استان‌ها،‌ نفی تبعیض حقوق شهروندی، همگرایی درونی زیر چتر قانون اساسی و فرهنگ ملی و اسلامی است، گفت: همه ما به این مهم واقفیم که در وهله اول یک ایرانی هستیم و در کنار آن به اقوام ایرانی تعلق خاطر داریم.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با تأکید بر اینکه انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ‌ها،‌ نفی تبعیض استان‌ها،‌ نفی تبعیض حقوق شهروندی، همگرایی درونی زیر چتر قانون اساسی و فرهنگ ملی و اسلامی است، گفت: همه ما به این مهم واقفیم که در وهله اول یک ایرانی هستیم و در کنار آن به اقوام ایرانی تعلق خاطر داریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمال‌الدین پیرموذن در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (یکشنبه) ضمن تسلیت ایام محرم و صفر و شهادت حضرت رقیه (س) حوادث تروریستی پاریس و لبنان و خرد شدن روح و احساسات هموطن آذربایجانی و ترک ایران را محکوم کرد.

وی با محکوم کردن ارائه پیشنویس قطعنامه ضدایرانی توسط عربستان جنایتکار به سازمان ملل، گفت: دیکتاتور عربستان در کشور یمن و منا انسان می‌کشد و با نهایت پررویی به خاطر دستگیری روسیه و ایران از ملت مظلوم سوریه و مبارزه با داعش پلید دشمنی با ایران را به سازمان ملل کشانده است. در عجبم در جهان امروز در همه جای آن جای شاکی و متشاکی عوض شده است.

نماینده مردم اردبیل در ادامه نطقش خطاب به مسئولان صداوسیما گفت: مسئولان صداوسیما و برنامه‌ریزان کشور بدانند همه ایرانیان در سراسر گیتی به آذربایجان افتخار می‌کنند. آذربایجان منشأ تحولات بزرگ تاریخی در ایران، منطقه و جهان بوده است. آذربایجان سر ایران و اردبیل پیشانی آن است.

پیرموذن با بیان اینکه استان اردبیل مشکلات کشور را حاشا نمی‌کند، گفت: اگر قرار بود مشکلی حل شود اکنون کشوری بی‌ درد و مشکل داشتیم. قرار ما در قالب آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران در این بود که با بها دادن به سیره و اندیشه‌های بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران ثروت ملی را عاقلانه تقسیم کنیم و به لحاظ هویت قومی تفاوت بین اقوام و استان‌ها نگذاریم.

وی افزود: قرار نبود برخی از اصول قانون اساسی مورد تأیید امام (ره) و امت همچون اصول عدالت‌محور 15، 19 و 48 قانون را بیش از سه دهه به مرحله اجرا نیاوریم. قرار نبود رسانه ملی بار خاطر دولت و چهره‌های محبوب ملت شود و توهین به اقوام شجاع ایرانی پایانی نداشته باشد.

پیرموذن اضافه کرد: قرار نبود بر خلاف تأکیدات امام (ره) و رهبری به پایتخت‌های معنوی و رسمی شاه اسماعیل صفوی یعنی تبریز و اردبیل به بانیان تمدن شیعی و یکاپارچه کنندگان ایران بی‌مهری شود. قرار نبود نظام بانکی و پولی کشور سنگی به دل هموطنان،‌ کارآفرینان، کارگران، کشاورزان و بیکاران بزند و فرهنگیان، کارمندان و گروه‌های حاشیه‌نشین مورد فراموشی قرار گیرد و فقط به 6 استان رسیدگی شود.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از فرصت طلایی تصویب برنامه ششم توسعه و پساتحریم در جهت افزایش ثروت ملی، گفت: با استفاده از این فرصت می‌توان به تمامی بی‌قراری‌ها، تبعیض‌ها، بی‌سامانی‌ها و نارسایی‌ها پایان داد و توسعه عملی و متوازن مناطق ایران را کلید زنیم.

نماینده مردم اردبیل با تأکید بر اینکه باید ریشه عمیق هرگونه اهانت قومی و انواع نژادپرستی را بخشکانیم، افزود: همه روزنه‌های اختلاف و توهین را باید بست و اجازه نداد جای شاکی و متشاکی عوض شود. البته متأسقانه طبق شنیده‌ها به جای آنکه ما از آقای سرافراز به دلیل توهین به اقوام، سیاه‌نمایی برجام،‌ سیاسی کردن عزاداری بزرگ اردبیل و تبلیغ میزان شکایت کنیم ایشان از بنده، آقای قاضی‌پور و آقای شجاعی شکایت کردند. به عوض شکایت بهتر است به بیانیه نمایندگان ترک زبان مجلس توجه و عمل شود.

پیرموذن با تأکید بر اینکه حاکمیت کامل قانون اساسی شعار و خواست ملی است و باید اجرای آن محقق شود، بر لزوم تحقق حماسه اقتصادی تأکید کرد و افزود: باید حق انتقاد و اعتراض را پاس داریم چرا که اگر کشورها مردم‌سالار و مدافع حقوق شهروندی و حقوق اقوامشان را رعایت نکنند، منطقه پیشرفت نمی‌کند.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با تأکید بر اینکه انسجام ملی و سازگاری اجتماعی در گرو احترام متقابل به فرهنگ‌ها، نفی تبعیض استان‌ها، نفی تبعیض حقوق شهروندی و همگرایی درونی زیر چتر قانون اساسی و فرهنگ ملی و اسلامی است، گفت: همه ما به این مهم واقفیم که در وهله اول یک ایرانی هستیم و در کنار آن به اقوام ایرانی تعلق خاطر داریم.

وی در پایان با تأکید بر لزوم اولویت‌های اجتماعی و اقتصادی و حل مشکلات مربوطه از زحمات مظلومانه ظریف، روحانی، عراقچی، استاندار و امام جمعه اردبیل به خاطر حمایت از این استان و نمایندگان تبریز و تمامی نمایندگان ترک زبان تشکر کرد و گفت که ایران اسلامی آینده مشترک تمام اقوام ایرانی است.

انتهای پیام

کد N1029720

وبگردی