آفتاب
در آستانه برگزاری نشست جی ۲۰ اتفاق افتاد؛

گفتگوی «بان کی مون» و «اردوغان» درباره مسائل بین المللی

گفتگوی «بان کی مون» و «اردوغان» درباره مسائل بین المللی

همزمان با برگزاری نشست اعضای گروه جی ۲۰ در ترکیه، دبیر کل سازمان ملل درباره برخی از مهمترین مسائل جهان با رئیس جمهوری ترکیه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نشست گروه جی ۲۰ (بیست اقتصاد بزرگ جهان) قرار است از امروز یکشنبه به مدت دور روز در شهر «آنتالیا» ترکیه برگزار شود.

در همین راستا، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درباره مهمترین مسائلی که ممکن است در این نشست به بحث و تبادل نظر گذاشته شود، گفتگو کردند.

طبق بیانیه صادر شده از سوی سازمان ملل، از مهمترین مسائلی که در گفتگوی بان و اردوغان به آنها پرداخته شد، می توان به شرایط حاکم بر فلسطین، لیبی و قبرس اشاره کرد. تغییرات اقلیمی از دیگر موضوعات مطرح شده بین طرفین بود. در این رابطه، بان کی مون بر اهمیت انگیزه بخشیدن به کشورهای عضو جی ۲۰ برای دستیابی به توافقی کلیدی در نشستی که قرار است به همین منظور در پاریس برگزار شود، اشاره کرد.

حملات تروریستی دو شب گذشته پاریس نیز از دیگر موارد مورد اشاره در گفتگوی طرفین بود که انتظار می رود در نشست جی ۲۰ نیز به شکلی گسترده مطرح شود.

کد N1029679

وبگردی