آفتاب
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

موردی از کرونا ویروس در کشور نداریم

موردی از کرونا ویروس در کشور نداریم

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سه مورد مرگ اتفاق افتاده در رفسنجان بر اثر آنفلوآنزای H1N1 بوده و به علت کرونا ویروس نبوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کویر، دکتر محمدمهدی گویا پیش از ظهر شنبه در بازدید از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه مورد بیمار فوتی که در رفسنجان مبتلا به بیماری تنفسی بوده و در بیمارستان بستری شده بودند، هیچکدام مبتلا به عفونت کرونا ویروسی نبودند بلکه مبتلا به آنفلوآنزا از نوع H1N1 بودند که در این فصل معمولا این نوع آنفلوآنزا شایع می‌شود.

وی افزود: تقریبا در طول این مدت چندین بیمار دیگر در شهر رفسنجان داشته که مبتلا به این نوع آنفلوآنزا بوده‌اند، همه آنها بهبود یافتند و این سه مورد مشکل بیماری زمینه‌ای داشتند.

گویا تصریح کرد: یکی از آنها خانمی باردار تازه زایمان کرده بوده که بیماری آنفلوآنزا در بین این خانم‌ها شدیدتر است. یکی از بیماران مشکل زمینه‌ای تنفسی داشته و دیگری هم مشکل قلبی داشته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: نکته‌ای که اهمیت دارد این است که کادر پزشکی و پرستاری ما با آمادگی کامل با بیماران برخورد کرده‌اند و بررسی‌های من نشان می‌دهد این بیماران دقیق مراقبت شده‌ و بهترین مراقبت‌ها از آنها به عمل آمده است. با توجه به اینکه طبیعت این بیماری شدید است، علیرغم درمان‌های مناسبی که صورت گرفته متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

گویا در بیان توصیه‌هایی گفت: استفاده از دستمال هنگام عطسه یا سرفه و شست‌وشوی مرتب دست‌ها اهمیت دارد؛ چرا که این عفونت از طریق قطرات تنفسی یا از طریق دستان آلوده منتقل می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: موردی از کرونا ویروس در سال جاری در کشور نداشته‌ایم و هر موردی که شک داشته باشیم، آزمایش می‌کنیم و نتیجه آن را کمتر از 24 ساعت مشخص می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1029676

وبگردی