آفتاب
فرهنگی در نطق میان دستور:

توجه به قومیت‌ها موجب انسجام اجتماعی می‌شود/ انتقاد از صداوسیما

توجه به قومیت‌ها موجب انسجام اجتماعی می‌شود/ انتقاد از صداوسیما

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد تمدن اسلامی در پناه همبستگی امکان پذیر است گفت: توجه به قومیت‌ها در کشور و اعتماد به آنها باعث انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان اخیر خود با تاکید بر تمدن نوین اسلامی و معرفی آن به جهانیان تاکید کردند: آنچه این امید را محقق می‌کند همبستگی است نه پیام های ضد همبستگی.

وی ادامه داد: توجه به قومیت‌ها در کشور و اعتماد به آنها باعث انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی، توهین به افراد، کودک و مسئولان مشخص شده است، اما برای توهین به میلیون‌ها انسان هیچ حکم قانونی وجود ندارد، دادستان هم به عنوان مدعی‌العموم ورود نمی‌کند.

وی با انتقاد از عدم نظارت مسئولان صدا و سیما بر زیرمجموعه‌های خود، تصریح کرد: آسیب جدی است. در سال ۸۵ در مجلس نسبت به این مهم ورود پیدا کردیم، اما استقبال نشد.

وی تصریح کرد: گفته می شود توهین امر مبهی است، در قانون، توهین کاملا تعریف و به تشخیص قاضی منوط شده و عُرف جامعه مبنای آن قرار گرفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد شبکه‌های اجتماعی گفت: این شبکه‌ها در حالت برزخ قرار دارند. نه کسی راهکاری ارائه می کند و نه اقدام کنترلی وجود دارد و به مکانی برای جرم سفید تبدیل شده است و هیچ گونه نظارتی بر آن وجود ندارد.

فرهنگی افزود: با بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی هم می‌توان خلاءها را پوشش داد و هم می‌توان آنها را نظارت‌پذیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات برخی برای زیر سئوال بردن جایگاه نمایندگی مجلس، گفت: متاسفانه نمایندگان در معرض اتهامات نادرست و پردازش‌های غیرمنصفانه قرار گرفته‌اند که تداوم آن موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

فرهنگی در بخش دیگری از اظهارات خود رکود اقتصادی را عامل گسترش شکاف‌های اجتماعی و طبقاتی خواند و گفت: تنها ارائه بسته به صورت مُجمل کافی نیست، باید اقدامات اجرایی سریع انجام شود.

وی همچنین از فشارهای مالیاتی مضاعف بر فعالان اقتصادی انتقاد کرد و گفت: در بسته رونق اقتصادی به این موضوع توجه نشده است.

فرهنگی اظهار داشت: دولت به جای تمرکز بر وام‌های مصرفی مثل وام خودرو، بر توانمندکردن تولیدکنندگان متمرکز شود و از متقاضیان اشتغال در کشور حمایت کند و آنها را بی‌پناه رها نکند.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه باید برای جمعیت سالخورده و کهنسال جامعه برنامه داشت، گفت: متاسفانه مجلس، دولت و نهادهای حمایتی برای حل این مشکل اهتمام نمی‌ورزند.

کد N1029670

وبگردی