آفتاب

وعده اتحادیه اروپا برای کمک به تامین امنیت کامل در فرانسه

وعده اتحادیه اروپا برای کمک به تامین امنیت کامل در فرانسه

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک که بعد از وقوع حملات روز جمعه در شهر پاریس منتشر شد، اعلام کردند که هر آنچه که در توانشان باشد را برای امنیت در فرانسه انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران دولت‌ها و نهادهای اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردند: حادثه شهر پاریس حمله‌ای علیه همه ما است. ما در کنار یکدیگر با استفاده از همه ابزارهای لازم و اراده نفوذناپذیر با این تهدید رو به رو خواهیم شد.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: هرآنچه که بتوان در سطح اروپایی برای حفظ ایمنی فرانسه انجام داد، اجرا خواهد شد. ما آنچه را که لازم است، انجام خواهیم داد تا افراط گرایی، تروریسم و نفرت را شکست دهیم.

همچنین اتحادیه اروپا روز شنبه خواهان برگزاری یک دقیقه سکوت در روز دوشنبه به احترام قربانیان حملات تروریستی پاریس که 128 کشته برجای گذاشت شد. در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا آمده است همه ما اروپایی‌ها روز 13 نوامبر 2015 را به عنوان روز عزای اروپا به خاطر خواهیم سپرد.

در این بیانیه نوشته شده است: از همه اروپایی‌ها دعوت می‌شود که در ظهر روز دوشنبه 16 نوامبر به مراسم یک دقیقه سکوت به یاد قربانیان حوادث فرانسه بپیوندند.

در جریان حوادث روز جمعه شهر پاریس تروریست‌ها به شش محل شامل استادیوم فوتبال شهر پاریس و یک سالن کنسرت حمله کردند و 128 تن را کشتند.

انتهای پیام

کد N1029656

وبگردی