آفتاب
در صحن علنی مجلی صورت گرفت؛

موافقت مجلس با دائمی شدن بیمه اجباری دارندگان وسایل نقلیه موتوری

موافقت مجلس با دائمی شدن بیمه اجباری دارندگان وسایل نقلیه موتوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه «دائمی شدن بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» را با ۱۴۷ رأی موافق تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با کلیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث موافقت کردند.

بر این اساس، دوره اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب سال ۱۳۸۷ در پایان سال ۱۳۹۳ خاتمه یافت.

از این رو، نمایندگان با موافقت برخی تغییرات و تحولات در این قانون با کلیات لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقاتبل شخص ثالث موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، مخالفان لایحه فوق، تجاری شدن بیمه ها را علت مخالفت خود عنوان کردند که بر این اساس با تصویب این لایحه قانونی بیمه ها به بیمه های تجاری واگذار شده و موجب می شود شرکت های بیمه ای به بیمه های تجاری تبدیل شده، اما تنها بعد از چند سال ارائه خدمات بیمه ای دچار ورشکستگی خواهند شد که در نتیجه آن صاحبان بیمه با بلاتکلیفی مواجه می شوند. همچنین مخالفان این لایحه معتقدند که این لایحه باعث بی نظمی و هرج و مرج در ارائه خدمات بیمه ای در مراکز درمانی خواهد شد.

کلیات این لایحه با ۱۴۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

کد N1029594

وبگردی