آفتاب

دستگیری سه مظنون مرتبط با حملات پاریس در بلژیک

دستگیری سه مظنون مرتبط با حملات پاریس در بلژیک

مقامات بلژیک می گویند که احتمالا سرنخ حوادث جمعه شب پاریس به یکی از محله های مهاجرنشین شهر بروکسل می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس بلژیک در یورش به یکی از محله های مهاجرنشین بروکسل سه نفر را در ارتباط با حملات جمعه شب پاریس دستگیر کرد.

به گفته «چارلز میشل» نخست وزیر بلژیک، حداقل یکی از مظنونین روز قبل از وقوع حادثه را در پاریس گذرانده است و در همین رابطه دو خودرو سواری که از داخل بلژیک کرایه شده و در اطراف یکی از محل های انفجار (سالن کنسرت باتاکلان) رها شده بودند نیز، توقیف شده است.

از سوی دیگر، دادستانی پاریس می گوید که تحقیقات انجام گرفته از ارتباط یک دستگاه خودرو کرایه شده از بلژیک با حوادث تروریستی پاریس حکایت دارد. این خودرو از سوی یک فرانسوی ساکن بلژیک کرایه شده و پلیس در نزدیکی مرز بلژیک آن را توقیف کرده است.

آمار رسمی سال گذشته بلژیک نشان می دهد که بیش از ۳۰۰ نفر از شهروندان این کشور برای عضویت در گروه داعش به سوریه رفته اند – رقمی که بلژیک را در جایگاه اولین کشور اروپایی صادر کننده تروریست به سوریه جای می دهد.

ناگفته نماند که منطقه «مولنبیک» بروکسل – محل سکونت سه مظنون بلژیکی- به نوعی با دیگر درگیری های اخیر فرانسه نیز در ارتباط بوده است. در حادثه گروگان گیری در سوپر مارکت یهودیان که در ماه ژانویه اتفاق افتاد، عامل تروریستی تسلیحات خود را از این منطقه تامین کرده بود و ادعا می شود که در حادثه قطار سریع السیر بروکسل – پاریس نیز که در ماه میلادی آگوست رخ داد، عامل سوء قصد با افراد این محله در ارتباط بوده است.    

کد N1029429

وبگردی