آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین/۱۱

ظریف وین را به مقصد تهران ترک کرد

ظریف وین را به مقصد تهران ترک کرد

سفر یک روزه وزیر امورخارجه به اتریش پایان یافت و دقایقی پیش ظریف وین را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به وین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در سفری یک روزه برای شرکت در نشست مذاکرات صلح سوریه به وین رفته بود، پایتخت اتریش را به مقصد تهران ترک کرد.

در سومین دور نشست وین ، کشورهای شرکت کننده بر ضرورت آتش بس در سوریه و مذاکرات سوری - سوری برای پایان بحران در این کشور تاکید کردند.

همچنین لاورف و جان کری در نشستی خبری با تروریستی خواندن داعش خبر از تصمیم اعضا بر ایجاد فهرست مشترک تروریستی که نام داعش در آن آمده باشد، دادند.

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست خبری با تاکید براینکه  آینده سوریه و بشار اسد را فقط مردم این کشور تعیین می کنند، گفت: در یک و نیم سال آینده انتخابات در سوریه برگزار می شود.

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا نیز با بیان اینکه در این نشست همه گروهها در مورد آتش بس در سوریه به توافق رسیده اند، گفت: آتش بس در سوریه یک مسئله جدی است.

وزیرخارجه آمریکا با تاکید بر اینکه نباید از داعش حمایت شود، افزود: باید حمایت ها از داعش متوقف شود و نام آن در فهرست گروههای تروریستی قرار بگیرند.

کری حمایت از روند سیاسی در سوریه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این نشست درباره تشکیل دولت انتقالی در شش ماه و انتخابات در ۱۸ ماه آینده توافق شد.

 

 

کد N1029173

وبگردی