آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

آزاد سازی مناطق جدید در الرمادی/درگیری تکفیری ها و بعثی ها

آزاد سازی مناطق جدید در الرمادی/درگیری تکفیری ها و بعثی ها

منابع عراقی از ادامه پیشروی در محور غربی الرمادی و آزاد سازی مناطق جدید و درگیری داخلی میان بعثی ها و تکفیری ها در جنوب موصل خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای واحد مبارزه با تروریسم در عملیاتی ویژه موفق به آزاد سازی ایستگاه قطار از سیطره داعش در محور غربی شهر الرمادی شدند.

این منابع افزودند: در این عملیات ده ها داعشی به هلاکت رسیدند و تلفات سنگینی به آنها وارد شد.

به گفته این منابع نیروهای امنیتی و مردمی و عشایری با کمک نیروی هوایی عراق موفق به پاکسازی مناطق البومناحی و البودعیج از توابع العامریه فلوجه و برافراشتن پرچم عراق بر فراز آن شدند.در این عملیات ده ها داعشی به هلاکت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

 این در حالی است که علی داود الدلیمی رئیس شورای الخالدیه اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به پاکسازی کارخانه بلوک در جنوب الرمادی شدند.وی افزود: نیروهای عراقی پیشروی های چشمگیری داشتند و موفق به پاکسازی کارخانه بلوک شدند و ده ها داعشی را نیز به هلاکت رساندند.

از سوی دیگر در درگیری میان تروریست های داعش و بعثی ها در روستای السبع در جنوب موصل که بر سر مسائل مالی بود شماری از طرفین کشته شدند.به گفته منابع آگاه در این درگیری ها شش بعثی و هشت داعشی به هلاکت رسیدند که در میان داعشی ها برخی سرکرده های سوری دیده می شود.

یک منبع امنیتی در استان دیالی از انفجار دو بمب در نزدیکی رستورانی در دیالی در شرق عراق که پنج کشته و یازده زخمی برجای گذاشت خبر داد.

کد N1029060

وبگردی