آفتاب
شمخانی در گفتگو با العهد:

ائتلاف ایران، عراق، سوریه و روسیه بر تروریسم غلبه می‌کند

ائتلاف ایران، عراق، سوریه و روسیه بر تروریسم غلبه می‌کند

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ائتلاف چهارجانبه متشکل از ایران، عراق، سوریه و روسیه تصریح کرد: بدون شک این ائتلاف بر تروریسم غلبه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگو با پایگاه لبنانی العهد درباره ائتلاف چهارجانبه متشکل از ایران، سوریه، روسیه و عراق سخن گفت.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه ائتلاف چهارجانبه در نهایت بر تروریسم غلبه خواهد کرد، گفت: غربی ها هیچ موفقیتی از مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق به دست نیاوردند.

شمخانی با بیان اینکه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش سابقه درخشانی از مبارزه با تروریسم در پرونده خود ندارند، تصریح کرد: علت این عدم موفقیت هم استفاده آنها از تروریسم به عنوان ابزاری برای پیشبرد سیاست های منطقه ایشان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ائتلاف چهارجانبه (ایران، سوریه، عراق و روسیه) از عزم و اراده جدی برای مبارزه با تروریسم برخوردار است، تصریح کرد: همکاری های میان این چهار کشور، نمایشی نیست.

شمخانی با دعوت از دیگر کشورها برای بهره برداری از ائتلاف چهارجانبه به منظور مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن آن، اظهار داشت: بدون شک اراده جدی که این ائتلاف از آن برخوردار است، رمز موفقیت آن به شمار می رود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به ساختار و بدنه تروریسم، اظهار داشت: اموال، اشخاص، ابزار و امکانات، بدنه تروریسم را تشکیل می دهند. وی افزود: کشورهای منطقه ای هم پیمان با آمریکا اگر به صورت جدی خواهان مبارزه با تروریسم هستند، باید در ابتدا با برنامه ریزی دقیق حمایت های مالی و تسلیحاتی از تکفیریها را متوقف سازند.

کد N1028948

وبگردی