آفتاب
معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت؛

رشته تصویربرداری از مغز نیاز به سرمایه گذاری دارد

رشته تصویربرداری از مغز نیاز به سرمایه گذاری دارد

معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای تعلیم نیروی انسانی و ترویج علم تصویر برداری مغز در دانشگاه های کشور نیاز به سرمایه گذاری داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ملک زاده در حاشیه دومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه پیشرفت علم تصویر برداری مغز رشد مناسبی نداشته ایم، در صورتیکه باید تحقیقات گسترده ای در این حوزه  انجام گیرد، اظهار داشت: دراین زمینه مرکزی تاسیس شده است که محققان با انجام کارهای تحقیقاتی بتوانند به دستاوردهای بالاتری دسترسی پیدا کنند.

به گفته وی، نقشه برداری مغز، رشته بسیار مهمی است و باید تلاش کنیم به وسیله محققان ایرانی در مقیاس های بزرگتر در این رشته پیشرفت کنیم.

وی  در خصوص پروفسور عباس علوی، مبدع« FDG-PET  » که برای اولین بار این تکنیک را در انسان آزمایش کرد و به اثبات رسانید، عنوان کرد:  دکتر علوی توانسته در جهان در زمینه تصویربرداری از مغز، جز اولین افراد مطرح باشد و این تکنولوژی را در دنیا جا بیاندازد. دستگاه دقیق تر پت اسکن برای تشخیص بیماری مغز و اعصاب است.

ملک زاده اظهار داشت: امیدواریم دانشجویان و جوانان ما بتوانند از تجربیات پروفسور علوی در ایران بهره ببرند.

به گزارش مهر، در دومین کنگره نقشه برداری مغز، رضا ملک زاده معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  اولین مدال افتخاری موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی را بهپروفسور علوی اعطا کرد. همچنین دومین کنگره بین المللی تصویر برداری مغز در روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان در بیمارستان میلاد در حال برگزاری است.

کد N1028931

وبگردی