آفتاب
قائم مقام تولیت آستان قدس‌رضوی:

عراق فعالیت هنری در حرم‌ها را به آستان قدس رضوی بسپارد

عراق فعالیت هنری در حرم‌ها را به آستان قدس رضوی بسپارد

قائم مقام تولیت آستان قدس‌رضوی گفت: امیدواریم از این پس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور عراق فعالیت‌های هنری خود در حرم‌ها را به آستان قدس رضوی سفارش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، مهدی عزیزیان در مراسم رونمایی ازدرب‌های شبستان حضرت فاطمه(س) واقع در حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف که ظهر امروز 23 آبان ماه در شرکت صنایع چوب آستان قدس‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از تجربیات، امکانات و نیرو‌های متخصص هنری آستان قدس‌رضوی موجب می‌شود زائرانی که به این مکان‌ها مشرف می‌شوند فعالیت‌های خاص و به ویژه هنر چوب ایرانیان را مشاهده نمایند.

وی ادامه داد: رونمایی از درب‌های شبستان حضرت فاطمه(س) واقع در حرم مطهر حضرت علی(ع) در نجف اشرف افتخار بزرگی است که به دست کارگران، هنرمندان و مهندسان آستان قدس‌رضوی رقم خورد و موجب توسعه عتبات عالیات می‌شود.

عزیزیان با بیان اینکه هدف تولیت آستان قدس‌رضوی خدمت به مردم است تصریح کرد: فعالیت‌های این چنینی تجربه و تخصص مدیران و هنرمندان این آستان است که خوشبختانه ستاد بازسازی عتبات عالیات به این امر مهم توجه کرده‌اند.

قائم مقام تولیت آستان قدس‌رضوی عنوان کرد: همکاری‌هایی آغاز شده که از بدو شروع بازسازی و نوسازی عتبات عالیات علاقه‌مند بودیم از این تجربه‌ها استفاده شود که امروزه این زمینه فراهم شد و مهندسین مشاور آستان قدس‌رضوی در حال انجام کارهای معماری در عتبات عالیات هستند.

در ادامه علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه ساخت آثار زیبای هنری توسط آستان قدس مانند درب‌های شبستان حضرت فاطمه(س) به نام امام رضا (ع) مزین شده گفت: دیدن این آثار هنر اسلامی با معنویت، عرفان و شناخت بیشتری برای زائران همراه خواهدبود.

وی اظهار کرد: انجام این‌گونه فعالیت‌ها اقدامات محکم، باثبات و به نوعی هنر سنتی و مقدسی بوده که لازمه وجود در این‍گونه مکان‌های مقدس است و آستان قدس‌رضوی این نگاه مقدس و دیدگاه دینی را نسبت به کار خود دارد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: تصور می‌کنم اقدام برای اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند مؤثر باشد؛ چراکه در حال حاضر کشور عراق در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ساخت مسجدالحرام و یا حرم ائمه بقیع می‌تواند در قالب صحن و رواق با همکاری آستان قدس رضوی همکاری لازم را به عمل آورد که با تحول بزرگی در آن منطقه همراه خواهدبود.

استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد؛ چراکه فعالیت‌های باکیفیت و با اصالتی برای حرم‌های مطهر درنظر گرفته شده است که با مدیریت و وجود مهندسین آستان قدس‌رضوی می‌توانیم شاهد شکوفایی بیش از پیش این نهاد باشیم.

انتهای پیام

کد N1028904

وبگردی