آفتاب

پیام‌های ضد تروریستی امروز رییس‌جمهور

پیام‌های ضد تروریستی امروز رییس‌جمهور

رییس‌جمهور امروز در پیام‌های جداگانه به رییس‌جمهوری فرانسه و ملت لبنان و گفت و گوی تلفنی با نخس وزیر ایتالیا، حوادث تروریستی اخیر در پاریس و جنوب بیروت را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، گروه تروریستی داعش پنج شنبه شب گذشته دو عملیات تروریستی در ضاحیه جنوب بیروت انجام داد که منجر به شهادت 45 نفر و زخمی شدن بیش از 240 نفر شد.  شب گذشته و همزمان با دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال فرانسه و آلمان، گروه تروریستی داعش عملیات‌‌های تروریستی در نقاط مختلف پاریس انجام داد.  این عملیات‌ها در نزدیکی استادیوم ملی فرانسه در شمال پاریس، محل برگزاری کنسرت باتاکلان و رستوران کامبوج رخ داد که منجر به اعلام شرایط اضطراری در پاریس، تعطیلی مدارس، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو در این شهر شد.

فرانسوا اولاند در سخنانی بعد از این حادثه، آن را بی‌سابقه‌‌ترین حادثه تروریستی فرانسه خواند و گفت: ما ملتی هستیم که می توانیم از خودمان دفاع کنیم و بر تروریست‌ها پیروز خواهیم شد.

در این راستا رییس جمهور کشورمان در پیامی به همتای فرانسوی خود، حوادث تروریستی شب گذشته در پاریس را تسلیت گفت.  البته   حجت‌الاسلام حسن روحانی نیز که قرار بود امروز به رم و پاریس سفر کند، پس از حادثه تروریستی پاریس، سفر خود به اروپا را به زمان بهتری موکول کرد. (اينجا)

وی همچنین در پیام جداگانه‌ای به ملت لبنان، حادثه تروریستی در ضاحیه لبنان را تسلیت گفت و خواستار مبارزه فراگیر با تروریسیم در جهان شد. (اينجا)

رئيس جمهور در گفت‌وگو با نخست‌وزیر ایتالیا، از آن کشور به عنوان یکی از دوستان خوب ایران در اتحادیه اروپا نام برد و تصریح کرد: روابط تهران - رم همواره مناسب بوده و اکنون شرایط برای توسعه بیش از پیش روابط فراهم است. (اينجا) 

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور نیز در پیام‌های جداگانه به سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان، تمام سلام؛ نخست‌وزیر لبنان و مانوئل والس؛ نخست‌وزیر فرانسه حوادث تروریستی در این دو کشور را تسلیت گفت. 

2727

کد N1028900

وبگردی