آفتاب

قرارداد همکاری هسته‌ای انگلیس و هند

قرارداد همکاری هسته‌ای انگلیس و هند

انگلیس و هند قراردادی همکاری در زمینه تأکید بر اهمیت استفاده از انرژی هسته‌ای و ارتقاء همکاری دو طرف در زمینه استفاده از این منبع انرژی پاک به امضا رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه گاردین، این قرارداد همکاری هسته‌ای در جریان نخستین روز سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در لندن و دیدار وی با دیوید کامرون، همتای انگلیسی خود به امضا رسید.

مودی در بیانیه‌ای مشترک با حضور کامرون به خبرنگاران گفت: این قرارداد همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای درواقع نشانه‌ای از اعتماد و اطمینان دو طرفه است. دو طرف همچنین از ادامه مذاکرات برای همکاری دو جانبه هسته‌ای و دستیابی به یک تفاهم‌نامه هسته‌ای مشترک میان انگلیس و دپارتمان انرژی اتمی هند در زمینه تعلیم،‌ آموزش و نیز تبادل تجربیات دو طرف در بخش انرژی هسته‌ای استقبال کردند.

سازمان انرژی انگلیس اعلام کرده است که این قرارداد هسته‌ای صلح‌آمیز میان دو طرف نشان‌دهنده رابطه رو به رشد دو طرف در این بخش است.

این سازمان همچنین اعلام کرده است که این قرارداد شامل توسعه،‌ تحقیق و استفاده از انرژی پاک مثل انرژی هسته‌ای و استفاده از منابع تولید انرژی تجدیدپذیر است.

مودی با تأکید بر این نکته که امضای قرارداد صلح‌آمیز هسته‌ای نشان دهنده اعتماد دو طرفه است، اضافه کرد: این قراداد باعث کاهش تولید آلاینده‌های کربنی و افزایش ایمنی و امنیت هسته‌ای در جهان خواهد شد.

وی گفت: انرژی هسته‌ای یک بخش بسیار مهم است که دارای فرصت‌های گسترده و بی‌شماری است.

انتهای پیام

کد N1028738

وبگردی