آفتاب
با هدف حل و فصل سیاسی بحران سوریه؛

دور دوم مذاکرات وین زیر سایه حملات تروریستی پاریس آغاز شد

دور دوم مذاکرات وین زیر سایه حملات تروریستی پاریس آغاز شد

نشست وین ۲ درحالی آغاز شد که وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا اظهار امیدواری کردند که کشورهای حاضر در جلسه با توجه به حملات تروریستی پاریس جدیت بیشتری برای حل بحران سوریه نشان بدهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای بی سی نیوز، سوریه در حالی امروز شنبه به موضوع نشست وین ۲ تبدیل شد که سایه حملات شب گذشته پاریس بر فضای مذاکره سنگینی می کند و همه شرکت کنندگان بحران های خاورمیانه را دلیل جسارت گروه های تروریستی می دانند.

در همین راستا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «جان کری» همتای آمریکایی وی هر دو در آغاز مذاکره ای که با حضور نمایندگان کشورهای ایران، عربستان سعودی و دیگر کشورهای دخیل در بحران سوریه آغاز شد، به شدت حملات تروریستی پاریس را محکوم کردند حال آنکه در این میان اختلاف نظر بر سر نقش «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دوره انتقال قدرت همچنان به قوت خود باقی است.

جان کری در آغاز نشست وین ۲ گفت: این نوع از حملات تروریستی بدترین، وحشتناک ترین، ظالمانه ترین و غیر قابل پذیرش ترین اقدام انجام گرفته بر روی کره زمین است.

وی در ادامه گفت: اقدام اخیر تروریست ها موجب می شود تا ما امروز با جدیت بیشتر برای پیشرفت در مذاکرات و حل بحران پیش رو تلاش کنیم.

لاوروف نیز در این باره گفت: هیچ توجیهی برای اقدامات تروریستی وجود ندارد و هیچ توجیهی هم از جانب ما برای عدم کوشش بیشتر در راه شکست گروه هایی مثل داعش و جبهه النصره پذیرفته نمی شود. امیدوارم که نشست وین ۲ برای ما فرصت پیشرفت فراهم کند.

کد N1028681

وبگردی