آفتاب
آصفری با اشاره به حوادث امروز پاریس؛

فرانسه تاوان حمایت از تروریست‌ها را می‌دهد/ غربی‌ها متنبه شوند

فرانسه تاوان حمایت از تروریست‌ها را می‌دهد/ غربی‌ها متنبه شوند

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه امروز فرانسه تاوان حمایت خود از تروریست‌های تکفیری را می‌دهد، گفت: بعید می‌دانم سیاستمداران غربی با این حوادث به اندازه کافی متنبه شده باشند.

محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حوادث تروریستی امروز در پاریس و قبول مسئولیت آن توسط گروهک تکفیری تروریستی داعش، اظهار داشت: داعش و دیگر گروه‌های تکفیری دست‌پرورده کشورهای غربی هستند و اگر حضور آمریکایی‌ها و متحدان آنها در عراق و سوریه نبود، امروز منطقه با این معضل مواجه نبود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات داعش و دیگر گروه‌های تروریستی همین امروز هم مورد حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا و نیز کشورهای عربی مرتجع منطقه است که با پول و سلاح و اعزام نیرو، از آنها حمایت می‌کنند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران این مسئله را پیش‌بینی می‌کرد که یک روز گروه‌های تروریستی و تکفیری دامن خود غربی‌ها را می‌گیرند، لذا امروز فرانسه تاوان سکوت یا حمایت مستقیم خود از تروریست‌های تکفیری‌ را پس می‌دهد و باید توجه داشته باشد که آنچه امروز در پاریس اتفاق افتاد، چند سال است که مدام برای مردم عراق و سوریه تکرار می‌شود.

تنها راه ثمر دادن نشست وین، خلع سلاح تکفیری‌ها و قطع حمایت از آنهاست

آصفری با اشاره به برگزاری دو دور نشست وین برای حل سیاسی بحران سوریه، تاکید کرد: با این اقدامات غرب، این نشست‌ها نمی‌تواند مسئله تکفیری‌ها را حل کند و باید یک اقدامات عملیاتی انجام داد؛ این اقدام عملیاتی نیز خلع سلاح تروریست‌ها و قطع حمایت‌های مالی از آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه ابراز همدردی می‌کند و خود را در غم آنها شریک می‌داند، اما بعید می‌دانیم که سیاستمداران غربی با وقوع این حوادث به اندازه کافی متنبه شده باشند که تروریسم چه خطراتی دارد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح این موضوع تصریح کرد: ماهیت امروز غرب، ایجاد امنیت برای خود به قیمت ناامن کردن دیگر کشورها به ویژه کشورهای غرب آسیاست.

کد N1028492

وبگردی