آفتاب

پنتاگون: حملات هوایی ائتلاف در سوریه، خسارات سنگینی را به داعش وارد کرد

پنتاگون: حملات هوایی ائتلاف در سوریه، خسارات سنگینی را به داعش وارد کرد

پنتاگون اعلام کرد که حملات هوایی به رهبری آمریکا در سوریه "خسارت‌های سنگینی" را به توانایی‌های مالی داعش برای حمایت از عملیات‌هایش وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، استیو وارن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرد، حملاتی که اخیرا توسط ائتلاف ضد داعش در سوریه صورت گرفت، بر تاسیسات نفتی داعش در "دیر الزور" متمرکز بود، تاسیساتی که دو سوم درآمدهای نفتی داعش از نفت از آنجا تامین می‌شود.

وارن گفت: ما معتقدیم که قطع خطوط امدادرسانی نفت باعث می‌شود که ما سریع‌تر داعش را از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد که حمله نخست در عملیات ائتلاف در میدان نفتی "العمر" در روز 21 اکتبر صورت گرفت و از آن زمان حملات هوایی تشدید شده است.

این مقام آمریکایی تصریح کرد که این حملات "خسارت‌های شدیدی" را به توانایی‌های داعش برای حمایت مالی از این گروه وارد کرده است.

با وجود این که حملات هوایی تاسیسات نفتی را هدف قرار داده بود، اما وارن گفت که این حملات بخش‌هایی را هدف قرار داده است که راحت‌تر می‌شود آنها را تعمیر کرد یا تغییر داد.

وارن تصریح کرد: ما بررسی مفصلی را انجام دادیم که مشخص می‌کند چگونه میدان‌های نفتی را هدف قرار دهیم تا مدت طولانی‌تری یا به صورت کلی آنها را از کار بیندازیم.

در حالی که بیش از یک سال از عملیات ائتلاف تحت امر آمریکا در سوریه می‌گذرد، این ائتلاف موفقیت چشم‌گیری را در جلوگیری از پیشروی‌های داعش حاصل نکرده است.

حملات ائتلاف تحت امر آمریکا که به تاسیسات نفتی سوریه با ادعای محدود کردن منابع مالی داعش صورت می‌گیرد، در واقع برای ضربه زدن به زیرساخت‌های اصلی کشور سوریه و ناتوان کردن سوریه و از بین بردن منابع مالی دولت سوریه پس از پایان درگیری‌ها است.

انتهای پیام

کد N1028355

وبگردی