آفتاب
در پی سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا؛

روسیه تمامی پروازها از مصر را ممنوع کرد

روسیه تمامی پروازها از مصر را ممنوع کرد

در پی سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا در مصر، سازمان هواپیمایی روسیه، تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی مصر به روسیه را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از یک مسئول در فرودگاه بین المللی "دوموده دوو" گزارش داد که هیئت سازماندهی حمل و نقل هوایی روسیه تاکید کرده است ممنوعیت پروازهای شرکت هواپیمایی مصر به روسیه از امروز (شنبه) 14 نوامبر اجرایی می‌شود.

این اقدام روسیه پس از آن صورت گرفت که اخیرا یک هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینای مصر سقوط کرد و تمامی سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

حسام کمال، وزیر هواپیمایی مصر اعلام کرد که شرکت هواپیمایی این کشور پروازهای خود به مقصد روسیه را که قرار بود امروز انجام شود به دلیل اخطاری که از فرودگاه دوموده دوو دریافت کرد لغو کرده است.

وی گفت که مسئولان هواپیمایی مصر با همتایان روسی خود برای بررسی دلایل این تصمیم تماس گرفته‌اند؛ تصمیمی که تاکنون به طور رسمی ابلاغ نشده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از یک منبع روسی اعلام کرد که این تصمیم به دلیل نبود برنامه امنیت و سلامت از سوی شرکت هواپیمایی مصر اتخاذ شده و احتمالا به دلیل تصمیم کمیته کارشناسان روسی درباره بررسی اوضاع امنیتی در شرم الشیخ باشد.

وی گفت که روسیه تدابیر مشابه دیگری نیز اتخاذ کرده است و خبرها حاکی از این است که حزب کمونیست پیشنهاد داده سفر شرکت‌های هواپیمایی روسیه به تونس و ترکیه نیز ممنوع شود؛ چراکه گروه‌های تروریستی در این دو کشور فعالیت دارند.

هشام زعزوع، وزیر گردشگری مصر نیز تاکید کرد: ما از این تصمیم مسکو حیرت زده شدیم و امیدواریم که روسیه در تصمیم خود طی چند ساعت آتی و نه چند روز آینده بازنگری کند.

وی گفت: شرکت هواپیمایی مصر از حدود 50 سال قبل پروازهای خود به روسیه را آغاز کرده است و مصر توانایی اطمینان دادن به طرف روسی درباره تامین امنیت مسافران و گردشگران را دارد و می‌تواند به مسکو اطمینان دهد که دولت در اتخاذ تمامی تدابیر مربوط به امنیت و سلامتی مسافران و امنیت فرودگاه‌های خود جدی است.

در همین راستا، شبکه الجزیره گزارش داد شرکت "ایرفلوت"، بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه که در حال حاضر مشغول انتقال روس‌ها از مصر به روسیه است(از ششم نوامبر انتقال مسافران به مصر ممنوع شد) اعلام کرده تمامی پروازهایش به مصر از امروز تعلیق می‌شود. این درحالی است که خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری روسیا الیوم تاریخ تعلیق سفرهای این شرکت را یکم دسامبر آتی اعلام و تاکید کردند تمامی پروازهای این شرکت از مصر به روسیه و از روسیه به مصر از یکم دسامبر آتی به حالت تعلیق درخواهد آورد و قرار است برنامه پروازها میان مسکو و مصر به طور تدریجی تا 27 مارس سال 2016 کاهش یابد.

همچنین این شرکت پرواز امروز خود به قاهره را نیز لغو کرد.

قزاقستان نیز تصمیم گرفته که پروازهای خود به مصر را موقتا به حالت تعلیق درآورد.

شرکت‌های هواپیمایی انگلیس،آلمان و چند کشور دیگر نیز پیشتر تدابیری در این زمینه اتخاذ کردند.

همچنین روسیه 60 هزار گردشگر خود را از مجموع 80 هزار گردشگرش در مصر از این کشور خارج کرده است.

انتهای پیام

کد N1028214

وبگردی