آفتاب

دفاع مرکل از رویکردش در قبال مدیریت بحران پناهجویان

دفاع مرکل از رویکردش در قبال مدیریت بحران پناهجویان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با دفاع از رهبری خود، وعده داد که برای دیدگاهش درباره بحران پناهجویان خواهد جنگید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش های داخلی میان ائتلاف حاکم و تصمیم یک جانبه وزیر کشور درباره سیاست پناهجویان سوالهایی درباره رهبری آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ایجاد کرده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی منتشر شده از سوی شبکه تلویزیونی زد. دی. اف در روز گذشته، اکثریت ژرمن ها معتقدند که مرکل در برابر بحران پناهجویان رویکرد بدی اتخاذ کرده است.

مرکل در گفت وگو در برنامه ای در شبکه تلویزیونی زد. دی.اف اعلام کرد: صدر اعظم آلمان می تواند این وضعیت را تحت کنترل قرار دهد. من این دیدگاه را دارم و برای آن خواهم جنگید.

مرکل در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حاضر است که دفتر صدراعظمی خود را به دلیل سیاستش در قبال بحران پناهجویان به خطر اندازد، گفت: نه، در حال حاضر کارهایی بسیاری دارم که باید انجام دهم.

وی همچنین اضافه کرد: من به رای دهندگانم در این دوره قانونی پاسخگو هستم.

مرکل امسال با پایان این ماه حضور ده ساله خود در قدرت را پشت سر می گذارد. هم چنین وی در ادامه افزود: من اولین صدراعظم نیستم که برای مساله‌ای مبارزه می کنم.

به نوشته این خبرگزاری، آلمان با پذیرش شمار زیادی از پناهجویان به کشورش رکورد شکنی کرده است. احتمال می رود تا پایان امسال نزدیک به یک میلیون پناهجو وارد این کشور شود.

اگر چه مقامات محلی تلاش می کنند بتوانند پناهجویان تازه وارد را مدیریت کنند اما نگرانی ها درباره سازماندهی این پناهجویان وجود دارد.

پس از اینکه سه هفته گذشته، وزیر کشور آلمان بدون اطلاع به مرکل و یا رییس دفتر وی به دنبال اعمال کنترلهای سختگیرانه درباره پناهجویان بود، تنش ها در میان ائتلاف حاکم افزایش یافت.

مرکل تاکید کرد: آلمان باید مهاجرانی که که حقی برای ماندن ندارند، را باید به خانه هایشان بفرستد و تنها برلین از پناهجویان سوری استقبال می کند.

وی با دفاع از رویکردش در قبال پناهجویان ادامه داد: مایه خشنودی است که وی بتواند از عهده بحرانی بر بیاید که از زمان اتحاد آلمان در سال 1990 بزرگترین چالش بوده است.

هم چنین صدراعظم آلمان وعده داد که برنامه وی تقویت مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا و حل ریشه های بروز بحران پناهجویان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من فکر می کنم که می توانیم از عهده این مساله بر آییم.

انتهای پیام

کد N1028067

وبگردی