آفتاب

پاکستان به دنبال خرید جنگنده آموزشی یاک-۱۳۰ از روسیه

پاکستان به دنبال خرید جنگنده آموزشی یاک-۱۳۰ از روسیه

دولت پاکستان برای خرید جنگنده آموزشی یاک-۱۳۰ روسی که برای آموزش جنگنده‌‎های نسل چهارم و پنجم طراحی شده اظهار آمادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اردو تایمز» پاکستان با خرید این جنگنده چهارمین کشور دارای مدل آموزشی یاک-۱۳۰ در جهان خواهد شد.

مقامات اسلام‌آباد و مسکو در این خصوص گفتگوهای ابتدایی را نیز انجام داده است.

بر اساس منابع صنعتی پاکستان، مقامات نیروی هوایی این کشور با مدیران «روسوبورون اکسپورت» و «ایرکوت» شرکت‌های تسلیحاتی روسیه رایزنی کرده‌اند.

روسیه تحریم‌های خود علیه پاکستان را در سال ۲۰۱۴ میلادی برداشت و مقامات مسکو نیز برای فروش چهار بالگرد نظامی ام آی-۳۵ به پاکستان با مقامات اسلام‌آباد موافقت کردند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه چندی پیش با اشاره به توافق با پاکستان در خصوص تحویل بالگردهای ام آی ۳۵ اعلام کرد که مذاکرات میان مسکو و اسلام‌آباد این بار برای تحویل جنگنده‌های سوخو-۳۵ نیز در جریان است.

 لازم به ذکر است که هند در تحولات اخیر جنوب آسیا خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی نزدیک کرده است و پاکستان نیز برای افزایش همکاری با چین تلاش می‌کند.

این در حالی است که روسیه نیز به دلیل تنش با آمریکا و اروپا در مورد بحران اوکراین برای همکاری‌های بیشتر با پاکستان و چین تلاش می‌کند.

کد N1028051

وبگردی