آفتاب
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ:

نخبگان قرآنی، چراغ‌های هدایت جامعه هستند

نخبگان قرآنی، چراغ‌های هدایت جامعه هستند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غم از دست دادن بزرگانی همچون شهید حاج "حسن دانش" برای جامعه اسلامی سخت و دردناک بود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غم از دست دادن بزرگانی همچون شهید حاج "حسن دانش" برای جامعه اسلامی سخت و دردناک بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی در مراسم چهلم مرحوم حاج حسن دانش نابغه قرآنی یزد، اظهار کرد: به عنوان نماینده دولت، این ضایعه دردناک را به محضر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، موسسات قرآنی و تمام مردم دارالعباده یزد تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به این‌که «امثالی همچون مرحوم دانش، چراغ‌های روشن و هدایت جامعه بودند» افزود: نخبگان قرآنی، چراغ‌های هدایت جامعه هستند که مسیر جامعه اسلامی را روشن نگه داشته‌اند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ویژگی‌های مرحوم دانش اشاره کرد و گفت: انسانیت، ادب و توجه به تربیت قرآن آموزان در مناطق دوردست از ویژگی‌های مهم این نابغه قرآنی یزد بود.

وی ادامه داد: این نخبه قرآنی همچنین تلاش‌های زیادی انجام داد که معارف علوم اسلامی و دینی را به مردم و شاگردان خود به درستی بیاموزد.

به گفته‌ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرحوم دانش در تعلیم قرآن هیچ‌وقت کوتاهی نکرد، به طوری که توجه جدی او آشنایی مردم با قرآن و اهل بیت بوده است.

حشمتی تاکید کرد که همه دلسوزان جامعه اسلامی باید تلاش کنند که در راه نشر قرآن همت گمارند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت پنج هزار موسسه قرآنی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در شش ماه سال جاری 250 موسسه قرآنی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی همچنین از آغاز به کار هیئت جدید رسیدگی به موسسات قرآنی خبر داد و گفت: با شروع به کار این هیئت جدید، در رسیدگی به مجوز متقاضیان موسسات قرآنی تسریع می‌شود.

حشمتی گفت: بیش از 100 هزار نفر در خانواده موسسات قرآنی سطح کشور در ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی مشغول بکار هستند.

بر اساس این گزارش، حسن دانش که با آغاز فعالیت‌های قرآنی در دوران کودکی، به افتخار کسب عنوان قاری برتر جهان اسلام دست یافته بود، در جریان حادثه منا به شهادت نائل آمد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانواده مرحوم دانش نیز عیادت کرد و این مصیبت را به خانواده داغدار وی تسلیت گفت.

انتهای پیام

کد N1028020

وبگردی