آفتاب
عضو شورای پول و اعتبار:

تحمل «تورم همراه با رکود» بهتر از «رکود بدون تورم» است

تحمل «تورم همراه با رکود» بهتر از «رکود بدون تورم» است

نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «دولت باید به یک سیاست اولویت دهد» گفت: باید اولویت اول دولت در شرایط کنونی بحث خروج اقتصاد کشور از رکود باشد؛ زیرا همه کارشناسان به این امر واقف هستند که تحمل میزانی از «تورم همراه با رکود» بهتر از «رکود بدون تورم» است.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر،درباره بسته ارائه شده دولت در بحث خروج از رکود اظهار کرد: این‌که دولت علی‌رغم تذکر اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مجلس درباره اوضاع وخیم رکود در کشور، بعد از گذشت ماه‌ها، اقدام به اجرای سیاست‌های ضدرکودی کرده کار خوب و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت این‌که چه اقداماتی باید در بسته خروج از رکود انجام ‌شود، افزود: در حال حاضر در تصمیمات دولت تناقض وجود دارد که باید این مهم هرچه سریع‌تر رفع شود؛ زیرا ما می‌گوییم امکان همزمان پیگیری سیاست‌های ضدرکودی و ضدتورمی وجود ندارد اما دولت به دنبال هدف دیگری می‌باشد که در تناقض با یکدیگر است.

وی تصریح کرد: هدف دولت، ضد تورم به معنی کاهش تورم و رسیدن به تک نرخی است، اگرچه خوب است و باید دنبال شود اما با توجه به رکود اقتصادی و تضاد سیاست‌های ضدتورمی و ضدرکود، نمی‌شود این کار را در این برهه از زمان انجام داد.

این عضو ناظر شورای پول و اعتبار با تاکید بر این‌که «دولت باید به یک سیاست اولویت دهد»، اظهار کرد: باید اولویت اول دولت در شرایط کنونی بحث خروج اقتصاد کشور از رکود باشد زیرا همه کارشناسان به این امر واقف هستند که تحمل میزانی از «تورم همراه با رکود» بهتر از «رکود بدون تورم» است.

وی درباره آغاز اجرای اعطای وام خرید خودرو و لوازم خانگی به مردم گفت: اقدام خوبی‌است که منجر به انبساط و رونق فضای کسب و کار می‌شود ضمن آن‌که معتقدم این کار باید با نهایت دقت مدیریت شود. به شکلی که آسیب‌های مرتبط با اجرای ناقص و عدم در نظر گرفتن همه تبعات باید مورد توجه دولت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر این‌که «سایر سیاست‌های ضدرکود باید عملیاتی شود»، افزود: این‌ها اقدامات کوتاه مدتی است که باید تبدیل به رویکرد میان مدت و بلندمدت شود تا اثر خود را در رونق اقتصادی بگذارد و دولت به هیچ وجه نباید سیاست ضدتورمی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1027861

وبگردی