آفتاب

هرتزوگ تشکیل ائتلاف میان اسرائیل و کشورهای عرب "میانه‌رو" را خواستار شد

هرتزوگ تشکیل ائتلاف میان اسرائیل و کشورهای عرب "میانه‌رو" را خواستار شد

رهبر حزب کارگر اسرائیل گفت، اسرائیل می‌تواند با مصر، اردن و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای جلوگیری از گسترش فعالیت ایران، مقابله با داعش، به اشتراک گذاشتن اطلاعات امنیتی و بازگرداندن فلسطین به میز مذاکره همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه هاآرتص، از دیدگاه اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کارگر اسرائیل خیزش داعش و "تهدید اتمی از جانب ایران" فرصتی را برای تشکیل ائتلافی شبیه به ناتو میان اسرائیل و کشورهای "میانه روی" عربی به دست می‌دهد.

هرتزوگ می‌گوید: اسرائیل می‌تواند با همکاری اردن،‌ مصر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مقابله با گسترش قدرت ایران، تسهیل در به اشتراک گذاشتن داده‌های اطلاعاتی و بازگرداندن فلسطین به میز مذاکره قدم بردارد.

وی در جمع خبرنگاران در نشستی در منهتن آمریکا گفت: با وجود تمامی مشکلاتی که در اسرائیل با آنها روبه‌رو هستیم باید به جلو نگاهی بیندازیم و گام هایی را برداریم که بتوان باعث ایجاد تغییر در منطقه شد.

هرتزوگ ادامه داد:‌ این یک فرصت منحصر به فرد است که از منافع مشترک میان کشورهای عربی در اطراف اسرائیل نشات می‌گیرد – برخی از آن همسایگان ما داعش را تهدیدی عظیم و اصلی می‌دانند و با اسرائیل به تبادل اطلاعات می‌پردازند.

هرتزوگ در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه می‌خواهد مذاکرات با فلسطینی‌ها را آغاز کند، گفت: من شهرک سازی‌ها را در خارج از مجموعه‌های شهرک نشینی متوقف می‌کنم و به پارلمان فلسطین می‌روم و در آنجا سخنرانی می‌کنم و این را نشان می‌دهم که دو طرف آلام یکدیگر را می‌فهمند.

انتهای پیام

کد N1027514

وبگردی