آفتاب

خطیب جمعه اراک: کوتاهی در برگزاری انتخابات خیانت در امانت است

خطیب جمعه اراک: کوتاهی در برگزاری انتخابات خیانت در امانت است

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه مسئولان برگزاری انتخابات باید امانتدار اسلام، امام و انقلاب باشند و از هرگونه اشتباه و کوتاهی در برگزاری انتخابات پرهیز کنند، گفت: کوتاهی و تخلف در چنین امر مهمی مصداق خیانت در امانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک افزود: امانتداری یکی از مهم‌ترین شرایط برگزاری انتخابات و از وظایف برگزارکنندگان است.

وی بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی تاکید کرد و افزود: نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها و برگزارکنندگان انتخابات باید به نکته مهم رعایت اخلاق انتخاباتی توجه کرده و از هرگونه عملی که در تعارض با اخلاق اسلامی باشد پرهیز کنند.

وی اقداماتی همچون تحقیر رقبا را از مصداق‌های بی‌اخلاقی در انتخابات عنوان کرد و گفت: اینگونه اقدامات در شأن مسلمانان و جامعه ایران نیست و در تضاد با ارزش‌های ایرانی اسلامی است.

دری نجف آبادی لزوم حفظ تقوا در تمامی ارکان برگزاری انتخابات را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه توطئه، تهمت و دروغ به مثابه جمع کردن هیزم برای جهنم است، افزود: رعایت تقوای الهی نقش مهمی در برگزاری سالم انتخابات دارد.

وی بیان مواردی همچون وابستگی یک فرد به یک دولت یا دولت دیگر برای بیرون راندن او از چرخه انتخابات و جوسازی در این رابطه را اقدامی ناشایست دانست و گفت: کسانی که به اینگونه اقدامات دست می‌زنند باید بدانند که ملت فریب چنین رفتارهایی را نخواهد خورد.

دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت ایران بیدار و هوشیار است و وظیفه خود را در قبال انتخابات می‌داند، گفت: این مردم با حضور حداکثری در این انتخابات وظیفه خود را به انجام خواهند رساند.

وی همچنین با اشاره به دیدار روسای دانشگاه‌های کشور با مقام معظم رهبری به نکاتی که ایشان در این دیدار مورد تاکید قرار دادند اشاره کرد و گفت: رشد و توسعه علمی، استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور و تقویت رابطه دانشگاه و صنعت و تقویت فرهنگی دانشگاه‌ها از مواردی است که ایشان مورد تاکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه پرداختن به اقدامات حاشیه‌ای دانشگاه‌ها را از وظیفه اصلی‌شان دور می‌کند و با تاکید براینکه ملاک در تمامی امور دستور مقام معظم رهبری است، افزود: باید در مقابل ایجاد فضای مسموم در دانشگاه‌ها ایستاد و با آن برخورد جدی کرد .

دری نجف آبادی دانشجویان و دانش آموزان را امیدهای فردای این کشور عنوان کرد و ایجاد بستر رشد و پیشرفت آنان را از وظایف مسئولان کشور دانست و گفت: رشد این قشر در حوزه های علمی و تحقیقاتی در این مسیر باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

سالروز ارتحال آیات عظام مرعشی نجفی، علامه طباطبایی و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت رقیه(س) از دیگر موضوعات مورد اشاره خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام

کد N1027509

وبگردی