آفتاب
معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

کارهای بسیار زیادی برای ترویج قرآن و آموزه‌های آن انجام شده است

کارهای بسیار زیادی برای ترویج قرآن و آموزه‌های آن انجام شده است

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد : یکی از برکات انقلاب اسلامی در کنار همه برکات معنوی، علمی،فناوری توجه به قرآن کریم بوده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محسن قمی در اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم با بیان این مطلب، افزود: با توجه و پیگیری‌های رهبری امروز شاهد این هستیم که در گوشه و کنار کشور نور و شور قرآن طنین انداز است، کودکان ما تا سطح دانشگاه از تفسیر موضوعی قرآن بهره مند می شوند.

وی ادامه داد :برگزاری دوره ‌های مختلف مسابقات قرآنی در همه رشته ها و حایز شدن رتبه نخست از برکات انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه تهران ام القرای جهان اسلام است، افزود: شهر تهران نه تنها پایتخت سیاسی بلکه پایتخت قرآنی ایران اسلامی است و در این مسئله پیشگام و شهره است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کارهای بسیار زیادی برای ترویج قرآن و آموزه‌های آن انجام شده است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب که همان دستور رهبری(باید 10 میلیون حافظ در کشور داشته باشیم) است فاصله داریم که با همت شما قرآنیان باید این راه طی شود.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه اهالی قرآن و جبهه حق را اهل کوثر و جبهه باطل را اهل تکاثر عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ همواره این دو اهالی با هم می جنگیدند و هم اکنون هم در حال جنگ هستند. همواره در تاریخ گروهی اهل تکاثر و گروهی اهل کوثر بوده‌اند.

وی افزود: امروز هم این گروه ها هستند در یمن ال سعود به کشتار مردم مشعول هستند که زمان حج تمتع هم بسیاری از حاجیان مارا تلف کردند. در سوریه هم حکام زورگو 200 هزار نفر را کشته و میلیون ها نفر را آواره کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه در فلسطین چه می گذرد؟ انتفاضه فلسطین به برکت قرآن از سران فلسطینی جلو زده است و این انتفاضه است که آنان را هدایت می کند.

وی به سالگرد نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپاو آمریکای شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: پیام نامه سه چیز است اول آینده را شما جوانان می سازید نه پدران شما و دوم کاری نکنید که در قرن بعد از کرده خود پشیمان شوید. همانطور که بعد از جنگ جهانی اول و دوم پشیمان شدید

سوم نگذارید رسانه ها به شما جهت دهند و اسلام را آنطور که می خواهند به شما معرفی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسانه های غربی اجازه نمی دهند که پیام قرآن به گوش جهانیان برسدمقام معظم رهبری گفتند که خود جوانان مستقیما به قرآن و متون اسلامی مراجعه کنند و خودشان اسلام را بشناسند.

قمی خطاب به حافطان و قاریان قرآن گفت: شما هم برای معرفی قرآن به همه انسان ها براساس دیپلماسی فطرت قرآن را به گونه قابل فهم تبلیغ کنید.

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: ایشان به اعضای هیات دولت و مسئولان گفتند که قرآن بخوانید.ایشان طی نصیحتی تاکید کردند که نمی گویم چند آیه اما نگذرد روزی که در آن قرآن نخوانید.

وی در پایان افزود: امیدواریم روزی مسابقات جهانی قرآن را در بیت المقدس برگزار کنیم تا از همه جهان در این امر بزرگ حضور داشته باشند و شاهد پیروزی اهل کوثر بر اهل تکاثر باشیم.

انتهای پیام

کد N1027492

وبگردی