آفتاب

انتقاد خطیب نماز جمعه تهران از سخنرانی رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات

انتقاد خطیب نماز جمعه تهران از سخنرانی رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات

ایسنا نوشت: خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد ازصحبت های رئیس جمهور درمراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات، تاکید کرد: کسی که در راس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری عالی ترین مقام را دارد باید عصبی برخورد نکند و نیش دار صحبت نکند.

آیت الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به صحبت های رئیس جمهور درمراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات عنوان کرد:‌ ایشان مطالبی گفتند که نیش داشت. قرآن کریم به پیامبر (ص) می فرماید از چه کسی دفاع می کنید و به چه کسی حمله می کنید؟ کسی که در راس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری عالی ترین مقام را دارد باید عصبی برخورد نکند و نیش دار صحبت نکند. ادبیاتش باید طوری باشد که مومن شاد کن باشد. حیف است که یک نفر نسبت به بیگانگان خیلی رعایت ادبیات را بکند اما در حمله به خودی ها و مومنین و متدینین و خدمتگزاران جور دیگری صحبت کند.ایشان در حصار جریان قرار بگیرد حیف اش است. این نوع ادبیات را هم ما در شان یک رئیس جمهور نمی بینیم.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روسای دانشگاه ها، گفت: ایشان مطالب کلیدی، کاربردی،‌ تربیتی و اجرایی را خطاب به روسای دانشگاه ها بیان کردند. باشد که حرکت و تنبه و تاثری در دانشگاه ها ببینیم و دانشگاه ها از رکود به بالندگی برسند.

او ادامه داد: در مورد علوم دانشگاه ها باید جهت گیری شود. قرآن کتابی است که همه چیز در آن وجود دارد . دانشگاه های ما باید رنگ قرآن بگیرد . در کلاس شیمی ،‌فیزیک، پزشکی و هسته‌ای باید خدا دیده شود. دانشگاه ها باید اسلامی باشد نه به این معنی که همه طلبه شوند و عمامه سر بگذارند، بلکه همه باید به خدا نزدیک و خدامحور شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر مسأله فرهنگ در دانشگاه ها اظهار کرد: در دانشگاه های نظام جهادی، ولایی و قرآنی که این همه شهید خونشان را برای نظام دادند روسای دانشگاه ها برای نماز جوان ها، جدا کردن صف دخترها و پسرها که ارتباطات نامشروعی نداشته باشند، پوشش زن ها و دختران چطور می خواهند فرهنگ سازی کنند؟ تشکیل اردوهای مختلط کار فرهنگی است؟ این فرهنگ شیطانی و آمریکایی است. دانشگاه های ما باید نمازشب پرور باشد.

او تاکید کرد:‌ در دفاتر نمایندگی ولی فقیه و روحانیونی که با دانشگاه ارتباط دارند فی الجمله خبرهای خیلی خوبی وجود دارد؛ ولی چند درصد دانشجوها در مسجد حضور پیدا می‌کنند؟ چند درصد از دخترها بچه مسلمان هستند؟ چقدر درباره این مسائل در مدیران دانشگاه ها حساسیت می بینیم ؟ در حاکمیت دین و ولایت فقیه چقدر در دانشگاه های ما کار شده است؟ روی این مسائل باید فرهنگ سازی شود. انقلاب ما انقلاب خونین شهیدان و انقلاب نائب امام زمان (عج) است. انقلاب فقاهت است. دانشگاه ما باید در طراز اسلام و قرآن باشد.

صدیقی همچنین تصریح کرد: پژوهش محوری باید یکی از مسائل مهم باشد و فقط به مسائل سطحی که نمره ای بیاورند، توجه نشود. نیازسنجی، انطباق رشته ها با کشور خودمان باید مورد توجه قرار گیرد. این همه فارغ التحصیل بیکار، مگر می‌شود در جامعه ای که سراسر کوچه هایش نیاز و خلاء است بگوییم این‌ها کار ندارند؟ این جور آن‌ها را تربیت نکرده ایم که کار بلند باشند و کار کنند.

او در ادامه اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخشی عنوان کرد که وابستگی به بیگانه را قطع می‌کند و درون زا است.

وی افزود: عده ای از اقتصاد لیبرالیستی به نوا می رسند؛ رانت خورها و کسانی که از راه‌های مختلف پول در می آورند، در آمد و شدی که بعد از این با کمپانی های اروپایی و آمریکا برقرار می‌شود چه کسانی ضرر می‌کنند و چه کسانی سود می‌کنند؟ اقتصاد مقاومتی عدالت محور است و به فکر پابرهنه‌ها و جنوب شهری هاست. به فکر این‌هاست که الان هم بچه هایشان در سوریه دارند از ما دفاع می‌کنند. اگر دفاع و شهادت آن‌ها نبود ما نمی توانستیم اینجا با امنیت نماز جمعه بخوانیم.

صدیقی تاکید کرد: دانشگاه کانون پرورش مدیران کشور است. اگر هر روز درگوشه ای یک خرابی می بینیم،‌ ریخت و پاش های آنچنانی می بینیم و پرونده های میلیاردی تشکیل می‌شود، گیر فرهنگی دانشگاه هاست. مرحوم سید محسن امین جبل آملی گفته بودند من بچه هایی تربیت کردم که اگر به دریای لجن بیفتند دامنشان آلوده نمی شود. ما انسان های خود باور متکی به خدا و قرآن تربیت کنیم که نگران این نباشیم اگر امان نامه ای از جانب ابن زیاد آمد دستشان را بالا کنند بلکه به این‌ها اعتنا نکنند و از استکبار نفرت داشته باشند و آن‌ها را حقیر وکوچک بدانند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بخش دیگری از صحبت های خود را به مسأله سوریه اختصاص داد و گفت:‌ روزی بعضی ها نق می‌زدند که ما را چه به سوریه ؟چرا در آنجا هزینه کنیم؟ بعدها هم عده ای می گفتند که باید بشاراسد برود ولی رهبری هم در حمایت از سوریه و هم حفظ بشاراسد از ابتدا خط را نشان دادند. آدرس درست پیروزی مقاومت را ارائه کردند و حتی بعضی از کشورهای مرتجع که در این زمینه پافشاری داشتند عقب نشینی کردند.

او تاکید کرد: ما در مسأله سوریه به چند نکته تاکید داریم یکی حفظ تمامیت ارضی سوریه است و دوم مبارزه جدی با تروریست هاست که باید به قدری ادامه پیدا کند که ریشه تکفیری ها و داعش و النصره هم در سوریه و هم در منطقه کنده شود. نکته دیگر اینکه ما آراء مردم را محترم می دانیم. این مردم هستند که پس از خاموش شدن آتش ترور و ناامنی درمیان اشخاصی که بشاراسد هم یکی از آن‌ها است و قهرمانانه سنگر را حفظ کرد، یک نفر را انتخاب می‌کنند.

صدیقی از کشته شدن هشت شیعه در افغانستان و بی تفاوتی دولت افغانستان به این مسأله نیز انتقاد کرد و عملکرد سازمان ملل در یمن را مورد انتقاد قرار داد.

او گفت:‌ دبیر کل سازمان ملل گفته که اقدامات انسان دوستانه ای در یمن انجام مید هند اما اف بر این سازمان که هشت ماه است دارند کودک کشی می‌کنند و تروریست ها را تقویت می‌کنند. آدم کشی معلول ضعف است ، معلول اقتدار نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به دستگیری "نزارزاکا" عنوان کرد: او هم در ایران و هم در لبنان ماموریت راه اندازی شبکه مجازی اجتماعی با اهداف امریکایی را داشت و از سرنخ های نفوذ بود. او دستگیر شده و به اخذ دلارها و اهداف شوم اش اقرار کرده است . عده ای هم در کنار او دستگیر شدند و این مسأله ای که آقا در مورد نفوذ تاکید کردند صحیح است. نفوذ خیلی خطرناکتر از جنگ است. درجنگ آقایان رجایی و بهشتی رابه شهادت رساندند، ولی یک وقت با نفوذ فکر یک رئیس جمهور را تغییر می‌دهند و تصمیم او را مطابق میل آمریکا انجام می‌دهند و نخبگان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بدون هزینه ما را قشون خود قرار می‌دهند.

صدیقی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت:‌بعضی مواقع در گوشه و کنار مسأله کشف حجاب دیده می‌شود که خانمی پشت رول بدون هیچ پوششی مثل زمان رضاخان و آدم هایی که قانون و دین در مملکتشان نیست نشسته است . ماموران نیروی انتظامی هم بخشنامه و هم مصاحبه کردند. برخورد با این جرایم مشهود وظیفه قانونی پلیس است و اینکه بعضی از بانوان غافلند و نمی فهمند که کارشان دشمن شاد کن است و راهی است که استکبار برای ما صاف می‌کند. مبارزه با قرآن ، مبارزه با آیات قرآن است. او نمی داند یا نمی خواهد بداند یا در خانواده به او یاد ندادند ، ممکن است کسانی هم هستند که پول می گیرند که ناهنجاری کنند و این مسائل را عادی کنند. اگر کسی حساس نباشد و مامورین و مردم به وظیفه قانونی خود عمل نکنند این سیل همه خانواده ها را می برد.

17220

کد N1027393

وبگردی