آفتاب

هفت کشته در درگیری‌ نیروهای داوطلب مردمی عراق با پیشمرگ‌ها اقلیم

هفت کشته در درگیری‌ نیروهای داوطلب مردمی عراق با پیشمرگ‌ها اقلیم

منابع محلی از وقوع درگیری میان نیروهای داوطلب مردمی عراق و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در مسیر ارتباطی بغداد کرکوک و کشته شدن هفت تن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در درگیری نیروهای داوطب مردمی عراق و پیشمرگ‌ها در مسیر ارتباطی بغداد ‌کرکوک، هفت تن کشته و 22 تن دیگر از جمله چند شهروند غیر نظامی زخمی شدن و نزدیک به 40 تن دیگر از هر دو طرف بازداشت شدند.

در گذشته نیز اختلافاتی میان پیشمرگ‌های کرد و نیروهای داوطلب مردمی شیعه بر سر مناطق مورد مناقشه که کردها خواهان الحاق آن به اقلیم کردستان هستن، به وجود آمده بود اما این اولین باری است که در درگیری‌های دو طرف تعدادی کشته می‌شوند.

دو طرف یکدیگر را به آغاز حمله متهم می‌کنند و تنش در شهر طوز خرماتو، واقع در جنوب کرکوک که کنترل بیشتر مناطق آن در دست کردهاست و نیروهای داوطلب مردمی خواهان در اختیار گرفتنش هستند، همچنان ادامه دارد.

رضا محمد کوثر، رئیس کمیته امنیتی شهر طوزخرماتو اعلام کرد که نیروهای هر دو طرف در ساختمان‌های شهر تجمع کرده و با استفاده از مسلسل و موشک با یکدیگر درگیر شدند.

محمد کوثر افزود: به دلیل درگیری‌ها و بالا گرفتن خشونت در شهر اعلام منع رفت و آمد شده است. گرچه شلال عبدالبابان، فرماندار شهرستان طوزخرماتو از توقف درگیری‌ها خبر داده اما اوضاع در شهر شکننده گزارش شده است.

درگیری‌ها صبح پس از آن به وقوع پیوست که یک گروه از نیروهای داوطلبان مردمی از توقف در مقابل ایست بازرسی کردها در جنوب شهر طوز خرماتو سرباز زدند، آغاز شد.

محمد البیاتی، از فرماندهان سازمان بدر، یکی از گروه‌های داوطلبان مردمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ بدون دلیل تعدادی از نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای بدر را در طوز خرماتو هدف قرار دادند.

این در حالی است که حسن بارام، یکی از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان کرکوک، داوطلبان مردمی را به آغاز حمله علیه نیروهای پیشمرگ متهم کرده است.

وی گفت: درگیری‌ها پس از حمله داوطلبان مردمی به ایست بازرسی که پیشمرگ‌های اتحادیه میهنی کردستان برپا کرده بودند آغاز شد.

به دنبال این درگیری‌ها مسیر ارتباطی بغداد به کرکوک و استان‌های شمالی بسته شد.

سال گذشته به دنبال حمله گسترده داعش ارتش عراق از منطقه الطوزخورماتو، واقع در جنوب کرکوک عقب نشینی کرد و پیشمرگ‌ها بعدها با شکست داعش کنترل این منطقه را به دست گرفتند.

انتهای پیام

کد N1027318

وبگردی