آفتاب
به میزبانی جهاددانشگاهی استان زنجان؛

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزار شد

چهاردهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، حفظ مفاهیم تدبر در قرآن‌کریم، ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه دارالقرآن کریم، در مجتمع آموزشی، فرهنگی و پژوهشی جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد.

مسئول موسسه دارالقرآن کریم زنجان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: این آزمون به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با مشارکت موسسه دارالقرآن در محل جهاددانشگاهی زنجان برگزار و با استقبال خوب علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی روبه‌رو شد.

ولی‌الله رحیمی افزود: این مسابقه از حفظ یک جزء تا حفظ کل قرآن‌کریم بود که در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه نیز به این مسابقات افزوده شده است، تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه کتبی، فردا در بخش شفاهی مسابقه شرکت خواهند کرد.

رحیمی تصریح کرد: بر اساس آمار نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مربوط به شهر زنجان است.

این مسئول با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه وظیفه همه مردم و نهادها است، گفت: مسابقات قرآنی قدم اول در راستای آشنایی با فرهنگ قرآنی است که پس از آن می‌توان کم‌کم قرآن را وارد زندگی روزمره مردم کرد تا شاهد جامعه قرآنی باشیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان از روند برگزاری این آزمون بازدید کرد.

انتهای پیام

کد N1027253

وبگردی