آفتاب

استعفای رییس یک دانشکده در آمریکا به دلیل مسایل پیش آمده نژادپرستانه

استعفای رییس یک دانشکده در آمریکا به دلیل مسایل پیش آمده نژادپرستانه

رییس یک دانشکده در کالیفرنیای جنوبی بعد از اعتراضات درباره مسایل نژادپرستانه در این دانشکده، استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مری اسپلمن که از سال 2010 ریاست دانشکده "کلرمونت مک کنا" را در کالیفرنیای جنوبی بر عهده داشت در ایمیلی استعفای خود را به دانشجویانش اعلام کرد.

وی در این ایمیل درباره استعفایش نوشت: من معتقدم که این اتفاق بهترین راه برای پایان دادن به مناقشه‌ای است که بدنه دانشجویان را تقسیم کرده است.

برخی از دانشجویان با انجام اعتراضات علیه وی به دلیل کم کاری در حل نگرانی‌های دانشجویان از نژادها و رنگهای مختلف و کسانیکه به دلیل تبعیض‌های نژادی به حاشیه رانده شده‌اند، از وی خواسته بودند که استعفا دهد.

سخنگوی دانشکده درباره این استعفا گفت: این تصمیم اوست. او پیش از اتخاذ این تصمیم با هیچ کس مشورت نکرده بود. این تصمیم اقدام درستی در برابر وضعیت کنونی است.

تصمیم اسپلمن در پی استعفای رییس دانشگاه میسوری صورت گرفته که چند روز پیش در مواجهه با اعتراضات علیه نژادپرستی انجام شد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش دانشجویان دانشگاه میسوری در پی چندین حادثه آزار و اذیت نژادپرستانه در محوطه این دانشگاه، با برگزاری تجمعی اعلام کردند که رئیس این دانشگاه به درستی نتوانسته وضعیت را مدیریت کند و در نهایت رئیس دانشگاه و معاون وی هر دو استعفای خود را در پی حوادث به وقوع پیوسته اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N1027019

وبگردی