آفتاب
معاون سیاسی دفتر رییس جمهور خبر داد:

رئیس‌جمهور درخلال یک هفته دو دعوتنامه برای سفر به پاریس دریافت کرده است

رئیس‌جمهور درخلال یک هفته دو دعوتنامه برای سفر به پاریس دریافت کرده است

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور خبر داد : رئیس جمهور دو دعوتنامه برای سفر به پاریس درخلال یک هفته دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، در آستانه سفر رئیس جمهوری به دو کشور اروپایی ایتالیا و فرانسه، این سفرها را نخستین گام در تعاملات فرامنطقه‌ای ایران توام با تبیین جهانی رویکردهای فرهنگ اعتدال و تعامل و گفت‌وگو و همکاری‌های جهانی در حوزه اقتصاد ومحیط زیست دانست .

ابوطالبی با اشاره به اینکه ژئوپولوتیک جدیدبرآمده از برجام، صرفا راهبردی منطقه‌ای و استوار بر قدرت مستحکم ایران درمنطقه نیست؛ بلکه نماد استعلای ایران درعرصه جهانی است در ادامه مطلب خود نوشته است : دیپلماسی ویژه ایران، با هدایت و تعامل رییس جمهور، ملزومات جدید حضور ایران درعرصه جهانی درابعاد سیاسی،اقتصادی، امنیتی و فرهنگی را رقم زده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ادامه می نویسد: دکتر روحانی اکنون به فراتر از منطقه می‌نگرد؛ چراکه اصرار جهانی بر حضور ایران در وین (برای حل و فصل بحران سوریه)، آغاز تعاملی جدید برای تحکیم ثبات و آرامش منطقه‌ای است. رییس جمهور دراین رویکرد و برای تحکیم و توسعه تعاملات استراتژیک ایران و اروپا، سفر اروپایی خود را از ایتالیا آغاز و پس از دیدار با پاپ به فرانسه خواهد رفت. سخنرانی دکتر روحانی در یونسکو نیز تبیین قدرت فرهنگی ایران برپایه‌های دین‌باوری، دموکراسی، ارزش مداری و خشونت ستیزی درجمع رهبران جهانی خواهد بود.

ابوطالبی با تاکید بر اینکه این نخستین گام درتبیین رویکردهای جهانی کشورمان است این سفر را با برگزاری سومین نشست سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز که قرار است روز دوم آذرماه در تهران برگزار شود هم راستا دانسته و می نویسد: ایشان پس از این سفر و درتداوم تبیین دیدگاههای فرامنطقه‌ای خود، رییس و میزبان سران مجمع کشورهای صادرکننده گازGECF است.

سفیر پیشین کشورمان در ایتالیا و اتحادیه اروپایی این همایش را گامی بلند در راستای سیاست گذاری‌های جهانی انرژی کشورمان، که باحضور سران بسیاری از این کشورها و درچارچوب GECF درتهران شکل خواهد گرفت، نامید .

ابوطالبی آنگاه از دریافت دومین دعوتنامه از سوی فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه برای رئیس جمهوری کشورمان و این بار برای شرکت در نشست جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس موسوم به "کاپ ٢١" خبر داده و نوشته است : اما دعوتنامه جدید فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه برای حضور دکترروحانی در کاپ 21 پاریس، با حضور سران کشورهای بزرگ دنیا، وجه دیگر این رویکرد جهانی است.

به نوشته ابوطالبی کنفرانس تغییرات آب وهوا (COP21) که یک هفته پس ازنشست سران مجمع کشورهای صادر کننده گازGECF درپاریس برگزارمی شود، می‌خواهد دکتر روحانی پیام آور اندیشه های نوین دراین عرصه جهانی باشد.

ابوطالبی با این جمله مطلب خود را به پایان رسانده است : این روزها رییس جمهور روحانی به عنوان نماینده ملت پرافتخار ایران، درگیرتعاملات فراملی درعرصه‌های بین‌المللی برای رقم زدن آینده‌ای درخشان است.

انتهای پیام

کد N1026867

وبگردی