آفتاب

اولاند در مورد جاسوسی آلمان از الیزه، توضیح خواست

اولاند در مورد جاسوسی آلمان از الیزه، توضیح خواست

رئیس جمهور فرانسه گفت بهتر است برای حفظ روابط دوستانه دو کشور، اطلاعات مربوط به جاسوسی آلمان از کاخ الیزه را در اختیار فرانسه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از مقامات آلمان درباره مسئله جاسوسی این کشور از کاخ الیزه پاسخ خواست.

رسانه های آلمانی فاش کردند سرویس اطلاعات آلمان از رئیس جمهور فرانسه جاسوسی می کرده است. به نوشته این رسانه ها جاسوسان آلمانی علاوه بر مقامات شرکت ها و سازمانهای بین المللی در فرانسه را نیز هدف قرار دادند.

اولاند با اشاره به این اطلاعات گفت روابط دو کشور آلمان و فرانسه در وضعیت مطلوبی به سر می برد و بهتر است برای حفظ این روابط، برلین اطلاعات مربوط به این جاسوسی را در اختیار پاریس قرار دهد.

اولاند که برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا در مالت حضور یافته بود، افزود: این نوع رفتارهای متناقض با دیپلماسی دوستانه بین دو کشور است.

چند هفته پیش نیز این موضوع فاش شده بود که سازمان اطلاعات امنیت آلمان نه تنها به سفارش آژانس امنیت ملی آمریکا بلکه به صورت مستقل از متحدان خود جاسوسی می‌ کند.

این در حالی است در اکتبر سال ۲۰۱۳ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان حمله جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به مکالمات خصوصس تلفن همراهش را محکوم کرده و از جاسوسی در بین همپیمانان انتقاد کرده بود.

کد N1026858

وبگردی