آفتاب
با همراهی هیئتی هزار نفره؛

ملک سلمان برای شرکت در نشست «گروه ۲۰» وارد ترکیه شد

ملک سلمان برای شرکت در نشست «گروه ۲۰» وارد ترکیه شد

سلمان بن عبدالعزیز عصر روز پنجشنبه برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو گروه بیست (جی ۲۰) وارد شهر آنتالیای ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد بن سلمان عبد العزیز جانشین ولی عهد، عادل الجبیر وزیر امور خارجه و شماری دیگر از وزرا و مقامات عربستان در این سفر ملک سلمان را همراهی می کنند.

این اولین بار است که پادشاه عربستان از زمان روی کار آمدن در ۲۳ ژانویه گذشته به ترکیه سفر می کند. نشست سران کشورهای عضو گروه 20 قرار است روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر در منطقه بیلیک شهر آنتالیا واقع در جنوب ترکیه برگزار شود.

رهبران ۱۹ کشور و مسئولانی از اتحادیه اروپا در نشست گروه ۲۰ که در این دوره به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد، شرکت می کنند.

قرار است شرکت کنندگان در این نشست، مسائل اقتصادی و سیاسی به ویژه مسائل مربوط به خاورمیانه و در رأس آن بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

گفتنی است پادشاه عربستان به منظور شرکت در نشست سران گروه بیست یک هتل را به مدت ۱۸ روز در شهر آنتالیا ترکیه رزرو کرده است.

 



ملک سلمان به همراه هیاتی هزار نفره هتل لوکس «قصر ماردان» را برای اقامت انتخاب کرده و به مدت ۱۸ روز تمامی اتاق ها و سوئیت های این هتل در اختیار هیات عربستانی خواهد بود. برای این منظور دولت عربستان ۱۸ میلیون دلار پول به این هتل پرداخت کرده است[span dir='LTR'].

هتل قصر ماردان به مدت ۱۸ روز در اختیار تیم امنیتی سعودی خواهد بود و بدین منظور یک تیم خدمه کامل به همراه آشپزها و سر آشپز مخصوص چند روز پیش از حضور ملک سلمان در هتل مستقر خواهند شد.

 

کد N1026846

وبگردی