آفتاب

محکومت انفجارهای بیروت از سوی شخصیت ها و گروه های لبنانی

محکومت انفجارهای بیروت از سوی شخصیت ها و گروه های لبنانی

مقامات، احزاب و جریان مختلف در لبنان انفجارهایی که محله برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی برج البراجنه، گفت: تروریست ها می خواهند لبنان را به تعطیلی بکشانند ولی ما اجازه نمی دهیم آنها چنین کاری بکنند.

تمام سلام نخست وزیر لبنان نیز این انفجار تروریستی را محکوم کرد و گفت: ما این اقدام جنایتکارانه را محکوم می کنیم و خواستار بیداری، وحدت و همبستگی در برابر این فتنه هستیم.

عماد میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی براجنه، افزود: ما این سوال را مطرح می کنیم که چند مورد از این انفجارها باید اتفاق بیفند تا همه در مورد ضرورت ریشه کنی تروریسم تکفیری به اجماع برسند.

در همین حال سلیمان فرنجیه رئیس جریان المرده در مورد این انفجار ترورریستی گفت: حتی محکوم کردن نیز دیگر در برابر شهدای بی گناه که خداوند به خانواده های آنها صبر بدهد و کشور ما را از شر تروریسم نجات دهد، کارساز نیست.

همچنین سعد الحریری رئیس جریان المستقبل گفت: من از طرف خود و جریان المستقبل این انفجار تروریستی را محکوم می کنم.

ولید جنبلاط از رهبران دروزی های لبنان و رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه ضمن محکوم کردن این انفجار تروریستی گفت: ما خواهان اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات و کشمکش های سیاسی برای پایان دادن به انفجارهای تروریستی هستیم.

از سوی دیگر جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان این انفجار تروریستی را محکوم و تاکید کرد: این انفجار بخشی از تلاش های تروریستی جهانی است که از کشوری به کشور دیگر منتقل می شود.

همچنین نهاد مشنوق وزیر کشور، ابراهیم کنعان دبیر فراکسیون تغییر و اصلاح، محمد المشنوق وزیر محیط زیست، وئام وهاب رییس حزب التوحید العربی، ایلی الفرزلی نائب رییس پارلمان، فادی الاعور عضو فراکسیون تغییر و اصلاح، فواد سنیوره رییس فراکسیون المستقبل، جنبش امل، وائل ابو فاعور وزیر بهداشت لبنان نیز این انفجار تروریستی را محکوم کردند.

گفتنی است انفجار تروریستی در منطقه ضاحیه بیروت به شهادت دست کم ۳۷ نفر و مجروح شدن ۱۸۱ نفر انجامید.

کد N1026837

وبگردی