آفتاب

حمله های هوایی مشترک سوریه و روسیه علیه داعش/ نابودی مواضع تروریستها

حمله های هوایی مشترک سوریه و روسیه علیه داعش/ نابودی مواضع تروریستها

ایرنا نوشت: همزمان با تداوم بمباران های مواضع تروریست ها به ویژه داعش توسط جنگنده های سوخوی روسی، شکاری بمب افکن های نیروی هوایی سوریه نیز به این عملیات پیوسته و در دو روز گذشته 150 هدف گروه های تروریستی را نابود کرده اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریا نووستی امروز (پنجشنبه) به نقل سرتیپ «علی میحوب» از مقامات ارشد ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده سوری با 75 پرواز رزمی 150 هدف تروریستی از قبل پیش بینی شده در مناطق مختلف این کشور را نابود کردند.
میحوب افزود: در بمباران های هوایی نیروی هوایی روسیه، مراکز فرماندهی تروریست ها در شمال، مرکز و جنوب سوریه نابود شد.
وی همچنین افزود: یگان های زمینی ارتش سوریه در چند عملیات هجومی تروریست ها را در اطراف شهر دمشق و همچنین لاذقیه، حلب و درعا محاصره کردند و جاده جنوبی «حرستا» در دمشق آزاد و برخی از جاده ها در شهرهای حمص و حما پاکسازی شد.
میحوب افزود: برنامه ریزی عملیاتی ضد داعش و جبهه النصره در بخش های شمال و شرق شهر حمص متمرکز شده است و مواضع تروریست ها در اطراف این شهر و همچنین مناطقی از جاده پالمیرا به مورک زیر شلیک آتشبارها قرار گرفته که 15 تروریست کشته شده ا ند.
ژنرال سوری همچنین پایان محاصره دوساله فرودگاه «کویرس» در اطراف شهر حلب را یکی از دستاوردهای بزرگ توسط ارتش سوریه خوانده است.
نماینده ارتش سوریه گفت: در شمال شرقی شهر لاذقیه عملیات ارتش در منطقه کوهستانی ادامه دارد و برخی ارتفاعات محاصره و استحکامات و مراکز آتشباری تروریست ها نابوده شده است.
میحوب همچنین با اشاره حمله ناکام دو روز پیش تروریست ها به فرودگاه «دیرالزور» در سوریه اظهار کرد: نظامیان با استفاده از آتشباری سنگین ده ها تروریست و 10 خودرو زرهی مسلح را نابود کرده و از سوی دیگر، عملیات نظامیان در جنوب شهر درعا گسترده می شود که تاکنون مقرهای فرماندهی و چندین واحد مرکز پیشرفته ارتباطی تروریست ها از بین رفته است.
هفته پیش وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروی هوایی این کشور بیشتر بر پشتیبانی از نظامیان سوری هنگام انجام عملیات زمینی ضد تروریستی تمرکز خواهد کرد.
زمین گیر شدن گروه های تروریستی بر اثر نابودی حدود 3000 هدف، ارتش سوریه را در موقعیتی هجوم یتر قرار داده است تا با استفاده از تجهیزات و تسلیحات جدید دریافتی از مسکو، حمله های خود را افزایش دهد.
آخرین جمع بندی وزارت دفاع روسیه نشان می دهد پیشروی نظامیان سوری زیر پوشش نیروی هوایی روسیه در اطراف حلب، بسیار بیش از انتظارها بوده و همزمان نظامیان سوری در حمص و حما نیز موفقیت های مهمی کسب کرده اند.
بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، تصاویر ماهواره ای و همچنین ثبت اطلاعات میدانی نشان می دهد تروریست ها در برابر حمله های هوایی روسیه و تهاجم ارتش سوریه مجبور به ترک مواضع خود شده اند.
آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ترکیه، قطر و عربستان هفت کشور اردوگاه ضد سوری همراه رژیم صهیونیستی، پنج سال پیش با هدف سرنگونی حکومت «بشار اسد» برنامه جذب و اعزام تروریست های افراطی از سراسر جهان به سوریه و همچنین سازماندهی و تقویت گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش را آغاز کردند که براساس گزارش ها، شهروندانی از 100 کشور در صفوف تروریست ها در عراق و سوریه می جنگند.
روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.
مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

4949

کد N1026745

وبگردی