آفتاب

هزینه بالای دانشگاه های آمریکامیلیون ها دانشجو را به خیابان کشاند

هزینه بالای دانشگاه های آمریکامیلیون ها دانشجو را به خیابان کشاند

میلیون ها دانشجوی آمریکایی قرار است امروز پنجشنبه در اعتراض به سیاست های آموزشی دولت واشنگتن و هزینه بالای تحصیلات آکادمیک، دست به اعتراض سراسری بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دانشجویان در سراسر آمریکا قرار است امروز پنجشنبه در اعتراض به هزینه تحصیل و بهره گزاف وام های دانشجویی به خیابان ها بیایند.

جالب آنکه تظاهرات دانشجویی آمریکا به فاصله دو روز پس از آن صورت می گیرد که هزاران کارگر فست فود در اعتراض به سطح پایین دستمزدهای خود به خیابان ها آمدند.

تظاهرات میلیونی امروز که با هدف دسترسی به آموزش رایگان و افزایش حقوق کارکنان دانشگاه های آمریکا انجام می شود، همه کالج ها و دانشگاه های آمریکا از لس آنجلس تا نیویورک را پوشش می دهد.

حجم کلی بدهی های دانشجویی آمریکا از سال ۲۰۰۶ به این سو بیش از دو برابر افزایش داشته و به مبلغ هنگفت ۱.۲ تریلیون دلار رسیده است و متاسفانه بر خلاف تبلیغاتی که درباره رفاه جامعه آمریکا می شود اغلب دانشجویان به دلیل ضعف اقتصادی و بیکاری قادر به بازپرداخت اقساط وام خود نمی شوند.

بحران وام های دانشجویی آمریکا به حدی جدی است که کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از هر دو جناح دموکرات و جمهوری خواه از فرصت به دست آمده برای جلب آراء قشر دانشگاهی کشور سود برده و ادعا می کنند که حل این معضل را در دستور کار خود به عنوان رئیس جمهور آتی آمریکا قرار خواهند داد.

کد N1026709

وبگردی